Going to Singapore for 6 days

So yeah guys, I'm going to go to Singapore for six days. Chances are I'm gonna get my hands on a computer with internet access one way or another, but reception might be shoddy. Chances are I'll still reply to comments, PMs and stuff, but if I don't I'm sorry. Wish me a good trip!

sort by: active | newest | oldest
1-10 of 59Next »
skunkbait8 years ago
Ooh. I love Singapore. It's comparatively clean and safe. The laws are a bit strict, but that's easy enough to get over. I like to go out at night and hit the food-vendor booths. I think I gained like 5 pounds last time I was there. And even though I'm not really a shopper, it was neat to go out and bargain for all the stuff we never see in the US.
Camisado (author)  skunkbait8 years ago
Haha, yeah. The laws are actually very strict, if you eat a bubble gum in public you go to jail for a day =( ,(Lousy Singaporean politicians....),

So true! I bought a lot of neat stuff, and it's only my second day! The GodFather II PS3 game was on sale for only 40 Singapore dollars!
It also used to be a $500 fine if you failed to flush a public toilet. There was also a VERY steep fine for spitting on the street. My friend liked to joke that it was a "fine" city.
Camisado (author)  skunkbait8 years ago
Dang, $500 for not flushing a toilet? The government's just looking for ways to make extremely easy money...
I'm not sure it's still that way. It's been 10 years since I was there. But they also used to have the death penalty for carrying even a small amount of drugs. And they caned an American kid for spraying grafitti (which I thought was funny)! So I think they're just a little over enthusiastic about enforcing their laws. But hey, it definitely rounds out the countries budget too.
Camisado (author)  skunkbait8 years ago
Still... Death penalty? Well, even though (IMO) that's going kinda far, it's still got some sense in it. And Lol, seriously? I pity dat American foo.
Yeah, it really cuts down on the drug related problems in the country, but I'm pretty sure they weren't as harsh with grass.
Camisado (author)  skunkbait8 years ago
No country is that harsh with grass to begin with...
The US used to be pretty harsh. There were people going away for YEARS for posession of 1 or 2 joints! Now it's relaxed a bit, but trafficking in it is still punished pretty heavily.
Camisado (author)  skunkbait8 years ago
Wow, years? You can be put out for tens of years for possession of joints here in Indonesia. Except for the island of Batam, the Indonesian junkie headquarters =P

1-10 of 59Next »