Instructables
This is my new knex AKS-74U. I'm going to do revisions and make a final version before I post it, but I want your opinions. It can be breach loaded, and has removable magazines. It fires blue rods, and I'm not going to do a range test until I finish the final version.
Sorry I forgot to say this earlier, but credits to TheDunkis for the mag even though it is modded.

What needs to be changed or improved? I know that the sights are off I'm going to move those forward, and the front hand grip needs to be fixed. If I can, I might change the trigger guard. PLEASE GIVE ME IDEAS THANKS!

hmm this gun reminds me of my PP19, probably because Kalashnakov worked on the "Bizon" with Dragunov. or something like that.

Speaking of my PP19 I might redo it, it could use a better angled handle and I could probably make a horizontal mag for it...
Picture below for anyone who cares...
DSC02980.JPGDSC02986.JPG
Nice.However it's hard to make a horizontal mag.(Yes I know about Seleziona's SIHM-2.)
Victor Kalishnikov (son of Mikhail Kalishnikov,) worked on the PP19 with Alexi Dragunov (son of Evgeny Dragunov.) The PP19 was heavily based on the AK.
(removed by author or community request)
lol;D
i always new you would mae a horizontal make for it after i suggested a year ago and u said it was impossibble
actually you suggested a working cylindrical mag, which would be impossible on that scale.
but it would be cylindrical if u used white connectors
Yeh you should
not for awhile at least.
atm I have a fancy-smancy reapeating sling assault rifle type thingy which was originally meant to be a scar-H but I gave up on the replica part. I'll probably mod it into a sniper at some stage.
An post?
still not 100% satisfied with it, I'd also need to get hold of a camera to get pics. tbh it is way underpowered imo
Oh ok
Not sure about a horizontal mag, but a better-angled handle would be nice.
yeah, the 45º handle sorta ruins it for me, but it looks awesome from this angle
DSC03056.JPG
shadowninja31 (author)  Fred the Penguin4 years ago
Yup. I built it after I built your PP19. It was pretty good, but I thought it could have been a little better.
true, the handle and trigger assembly could have been far better, I also wanted to improve the barrel but I ran out of parts =/
Puddock3 years ago
I like it!
shadowninja31 (author)  Puddock3 years ago
Thanks!
Very good. Looks like a real Avtomat Kalashnikova Skladnoy 74 Utorkochenniy.
shadowninja31 (author)  AlphOscarAlpha3 years ago
Yup! Thanks!
Hmm... a few ideas:
*Try making the main part of the gun more triangular.
*Make it so that the stock doesn't require so many of those orange clip parts.
*Make the stock fold in like the real gun.
*Make it longer, which would make it an AKS-74, rather than just the Utorkochenniy shortened variant.
Are you going to post it or not?
Yes.
Well, post it already!
I'm working on it right now.
POST!!!!!!!!! NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLZ!!!!!!!!!!!!!!!
shadowninja31 (author)  firebombfury4 years ago
I'm working on it right now.
when are you gonna post it?
shadowninja31 (author)  Senior Waffleman4 years ago
Soon.
how long is soon?

Christmas or what?
shadowninja31 (author)  Senior Waffleman4 years ago
I'm hoping tomorrow if I remember.
cool
rec0n4 years ago
-Make the mag more realistically sized, add a fake charging handle, make it less blocky. Add a realistic mag release too. 3*
shadowninja31 (author)  rec0n4 years ago
Yeah, yeah. Does the mag need to be longer or something? and, last time I did a charging handle, it ruined the looks of the gun, and I'm not sure how to make it less blocky in the front area.
Angle the front more. What gun did you make where a charging handle ruined the looks? The mag just doesn't seem sized right. I'll check with my friends 74 mags once he gets 'em.
shadowninja31 (author)  rec0n4 years ago
It was one that wasn't posted.
What was it a replica of? Pic please?
shadowninja31 (author)  rec0n4 years ago
It was a while ago, and is gone sorry. It wasn't really a replica.
osi4 years ago
Once again, shadowninja31 delivers.
shadowninja31 (author)  osi4 years ago
Thanks!
great gun bro really like post
shadowninja31 (author)  rootbeer964 years ago
I'm working on it.
TheDunkis4 years ago
Looks good but a bit too tall. Otherwise it's probably the best one yet.
shadowninja31 (author)  TheDunkis4 years ago
Yeah... It's not the best, but I intend to make it better one day.
knexjay4 years ago
CRAZY AWESOME GUN. Cant wait til instructions! 5* easy
shadowninja31 (author)  knexjay4 years ago
Thanks!
let me guess, cod7?
shadowninja31 (author)  matsermetsuiker4 years ago
NOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:-(
I DON'T HAVE AN XBOX AND I DON'T USE VIDEO GAMES FOR INSPIRATION!!!!!!!!!
Sorry about the caps, but I hate people thinking that guns are always from cod. No, I just like this gun and we didn't have a good one.
I kno! Im a COD ADDICT. But I am always annoyed when someone say "Its from COD" or "OMG u have COD like me?" ITS SO FLIPPING ANNOYING
shadowninja31 (author)  knexjay4 years ago
I agree. Except I don't have cod because I don't have an xbox and that is what I would want it for. Except that I might get one for christmas....
I agree.
shadowninja31 (author)  Vynash4 years ago
Lol thanks.
ok, pretty good gun btw. :P
shadowninja31 (author)  matsermetsuiker4 years ago
Thanks lol.
The Jamalam4 years ago
Way too thick upwards unfortunately, but I realise it's hard to do stuff like that with k'nex.
Seleziona4 years ago
it looks good :) the front of it looks a little... square... that's all. lol
shadowninja31 (author)  Seleziona4 years ago
Thanks! I know... any ideas?
I honestly can't think of any. sorry!
shadowninja31 (author)  Seleziona4 years ago
Okay. That's fine.
(removed by author or community request)
Thanks!
MegaMetal84 years ago
AMAZING 5*
READ MY LATEST FORUM TOPIC. ABOUT 5*S.
shadowninja31 (author)  RMConstruction4 years ago
Lol. People can do what they want.
Ugh...No offence to you or anything, but everyone simply liking a design should not constitute 5* so instantly.
shadowninja31 (author)  RMConstruction4 years ago
I know, but people are supposed to rate things how they like them, not how others like them.
Yes, and if everybody rated everything 5*s, we end up with the current ratings. Half of the knex ibles are 5* rated.
shadowninja31 (author)  RMConstruction4 years ago
Well, ibles should have added another star. But what I'm saying is that if they like it and want it to be 5*, that is their decision. We should try to get them to think more about it though...
No
shadowninja31 (author)  MegaMetal84 years ago
Thanks!
Np
Dirtyboyy4 years ago
awsome ! 5*
shadowninja31 (author)  Dirtyboyy4 years ago
Thanks man!
whoa man!!!! Dude, post this. I'm going to sub you right now.
Thanks!
No prob. But, are you posting?
Once I make it better.
Okay, but make that soon.
I'm working on it.
instruct394 years ago
nice gun! evreything seems great on it, but like mahmel said it could be a little less blocky.
shadowninja31 (author)  instruct394 years ago
Yeah I know.
mahmel4 years ago
Oh yeah, you can make the front a little less blocky, I mean not, not very square.. something (idk how to say lol). The handle too, and personally I don't like open stocks, but that's just me.
shadowninja31 (author)  mahmel4 years ago
Yeah I know. But the stock is the way the real guns stock is.
Okay I didn't know that :P
shadowninja31 (author)  mahmel4 years ago
Yup.
DJ Radio4 years ago
Doesn't look too much like the real thing but it's still sweet. How do you get time for this?
shadowninja31 (author)  DJ Radio4 years ago
I had last week off. :)
What should I change to make it better?
Do the magazines load like the real thing + does it have a mag release?
shadowninja31 (author)  TwistedParadox4 years ago
No mag release sorry, just like the Dunkis's magazines.
not bad! maybe try a grip the the one on TBMS scar
I'll take a look at it.
yay for posting
~KGB~4 years ago
epik! 5*
shadowninja31 (author)  ~KGB~4 years ago
Thanks!
no prob
H1T4TCH14 years ago
Awesome work, shadow! Keep going! :P
shadowninja31 (author)  H1T4TCH14 years ago
Thanks man! You too.
Thanks ^^
maby a rail guard it will improve the range and fire rate.
shadowninja31 (author)  dutchwarlord4 years ago
Okay. I'm not sure how it would improve the fire rate though.
mahmel4 years ago
Good job. 5* again :P
shadowninja31 (author)  mahmel4 years ago
Thanks!
Raikou-san4 years ago
This will be the first thing I have built in months.

Anyways, as for what needs changing. Fix the front barrel piece (the thing that sticks out). If you're willing to, you ought to make it thinner (2 pieces tall instead of 3).
shadowninja31 (author)  Raikou-san4 years ago
The front barrel? Yeah, I'm still trying to figure out how to redo the front handguard thing. Once that is fixed I'll try the barrel too.
YOU SIR HAVE TO POST THIS NAO!!!! :D
shadowninja31 (author)  Senior Waffleman4 years ago
I want to make it better first.
What are you going to improve, it looks great :)
shadowninja31 (author)  Senior Waffleman4 years ago
I said in the description above :)