Instructables

Everest - the worlds tallest freestanding knex ball machine

Featured
video Everest - the worlds tallest freestanding knex ball machine
Yes, it is true, I made the worlds tallest freestanding knex ball machine!
It is standing 5.51 meters tall and is totally freestanding!
Gallery:

Be sure to comment, rate and SUBSCRIBE!

Check out my website for more awesome stuff!
30242211 days ago
How do yo aford that much knex
Sorunome (author)  30242211 days ago

I collected it over the years :)

Nice. How long was construction? And did you use the window to help put the top part of the machine up?

Sorunome (author)  koolcoasterkid6 months ago
construction ~ 1 month
and yes, i used the window to put it up, but note that it is completley free standing!


also thanks btw :)
Nice! late comment lol :)
Maybe I will try to build a higher ball machine, when it's summer (It can start snowing every moment now where I live xp)
I just bought 40 kilo knex so I think I have enough pieces to make a higher one :D
(ja sandro, hier in nederland hebben we nu een mega dronken moedernatuur xD)
Haha, ik zou niet weten hoeveel keer ik het al op ibles gezegd heb , maar ik woon in België, niet Nederland :D
en ja je hebt gelijk inderdaad maar sorunome woont in Duitsland dus dat is ook ongeveer hetzelfde weer ;)
(me we bedoelde ik richtofen, the-dutch-guy en ik)
En nog zoveel andere, ik denk dat bijna 1 derde van de knexers nederlanders zijn :D
Sorunome (author)  sandroknexmaster7 months ago
yep, you guys are invading :P
Sorunome (author)  sandroknexmaster7 months ago
Seems like i'm the only german knexer :(
yup, but you have the dutch and the belgian people :D
Sorunome (author)  sandroknexmaster7 months ago
true, true, but i'm still all alone over here :P
That makes you the best in your country ;P
Sorunome (author)  sandroknexmaster7 months ago
But also worst in my country :P
Haha but you don't have to tell that, just say you're the best off your country, and if they ask for the worst.... "Euhm.... I don't know.... Well.... hm no I don't know sorry" :p
Sorunome (author)  sandroknexmaster7 months ago
lol :P
Sorunome (author)  Kona-chan7 months ago
(google translate ftw), also, here it also snows in the winter etc, guess why i built it in the summer :P
Sorunome (author)  sandroknexmaster1 year ago
good luck, it was just complicated to assemble that thing, lol, my friend AND my parents helped me to do so.......
wow 4 people for just putting on the top, then it was really difficult and complicated or it was very heavy.
Sorunome (author)  sandroknexmaster1 year ago
all of that combined
Kona-chan7 months ago
*flips table*
challenge accepted if i have some...knex...balls... and some more knex when i builded guns
ewe
jediwhiz31 year ago
That's awesome!
Sorunome (author)  jediwhiz31 year ago
haha, thanks
Nice! How did you do that photo thing?
Sorunome (author)  PotatoCoffee1 year ago
Haha, thanks!
And you are the first one who asked me, it is some slideshow i programmed on my own. Everyone can make there own here: http://www.sorunome.de/webdeveloping/slideshow/
Then just copy-paste the embed-code and enter it there where you usually enter the embed code of a youtube vid and tada, there you have your slideshow :D
Nice, I'll check it out.
jameshond1 year ago
awsome !!!!!!!!
Sorunome (author)  jameshond1 year ago
Ha, thanks! :D
If you don't mind my asking, how did you make the top? Did you have a ladder.....Are you EXTREMELY TALL! XD
Sorunome (author)  crouchingwolf1 year ago
i'm extremely tall :P

nah, jk
i had a ladder, and notice the window in the background, it was still very heavy but we were then 4 people in total to get the top up there. Tubing was already on it :P
*facelava*
Sorunome (author)  Orangeprofessor1 year ago
huh?
soldeir 91 year ago
thats reeally tall.. good job
Sorunome (author)  soldeir 91 year ago
Haha, thanks :D
This is so awesome!

I would be happy to feature this Instructable if you include some pictures of the final project along with a few of the build.

Great work, thanks for sharing!
Sorunome (author)  mikeasaurus1 year ago
*necro-bump*
I added now pics to it :D
Sorunome (author)  mikeasaurus1 year ago
I linked the image gallerie in the text and to building, i have some here:
http://bit.ly/I0oDkT
http://goo.gl/DMbbg
http://goo.gl/CCUzq

And I'm glad you like it, thanks!
Sweet! Very creative!!
Sorunome (author)  I_am_Canadian1 year ago
Thanks!
Pro

Get More Out of Instructables

Already have an Account?

close

PDF Downloads
As a Pro member, you will gain access to download any Instructable in the PDF format. You also have the ability to customize your PDF download.

Upgrade to Pro today!