Introduction: Forbes Teach Me Fast: Card Throwing

My entry to the forbes teach me fast contest. pause the video if you cannot read the captions. keep practasing until your good because your first throw wont be your best.
**********************************

VOTE FOR ME !!! PLEASE !!!

**********************************
also ===S-U-B-S-C-R-I-B-E=== to me
**********************************

Comments

itsafreeaccount (author)2011-01-31

it worked!! after 3 decks worth of cards i started doing damage!!!

iamlopainus (author)2011-01-12

You spelled remember wrong.

Tom Buckey (author)iamlopainus2011-01-13

D: To late to fix it now!

Tornado96 (author)2010-12-29

I wish we could have a card throwing contest on Ibles...

I love doing this to my friends. All of them say OW! :-D

Tom Buckey (author)Tornado962010-12-31

Yeah! haha I throw them at my brothers :P

Tornado96 (author)Tom Buckey2010-12-31

Thye have the best reactions. :-)

Jago97 (author)2010-10-29

hey cool trick, do u think u could maybe do another vid aswell show a bit more?
and yeh where did u come in the contest?

Tom Buckey (author)Jago972010-10-29

Im not quite sure. I think about 14th out of about 70

Jago97 (author)Tom Buckey2010-10-31

wow great
But i am nt quite there do you think u could post a couple more vids?

Tom Buckey (author)Jago972010-11-01

It should be easy if you just follow the video. Just pause it every now and again.

Lowney (author)2009-10-01

I love this! This video also inspired me to enter mine!

Tom Buckey (author)Lowney2009-10-01

cool and thanks! and you where a finalist! plus where 'bouts did you come in the contest.

knexsniper1 (author)2009-09-05

nice! my friend is a pro at card tricks, do you know any?

Tom Buckey (author)knexsniper12009-09-06

no i dont know any card tricks unfortunatily i just had a pack of cards the decide to throw them at my brothers then tought myself how to throw them.

knexsniper1 (author)Tom Buckey2009-09-06

lol, have you watched blain?

Tom Buckey (author)knexsniper12009-09-07

david blain? or is it a TV show because Ive never hear of it.

knexsniper1 (author)Tom Buckey2009-09-16

yea, deavid blain, he's pro at card tricks!

Tom Buckey (author)knexsniper12009-09-17

yeah hes a toltal ledge

knexsniper1 (author)Tom Buckey2009-09-19

true dat. he is awesome! i wish i knew how he did his tricks! that would be soooo cool!!!

Tom Buckey (author)knexsniper12009-09-14

please vote for me!

knexsniper1 (author)Tom Buckey2009-09-16

of course! ill definitly vote 4 u!

Tom Buckey (author)knexsniper12009-09-17

thanks!

Fred the Penguin (author)2009-09-10

good short ible for beginners, I spent 6 weeks learning how to throw cards, now I always carry a pack of nice sharp plastic cards....

please vote!

meh its better than dj's so ok.

nicee. how far can you through with them P.s i personally havent throughn a credit card is it any better

20 meters with power, I can decapitate a bannana from 5 meters with a eftpos card

with plastic cards? i havent tried that yet

geekazoid (author)2009-09-04

very nice... i took this up as a hobbyish thing awhile ago... i can through 40'

Tom Buckey (author)geekazoid2009-09-14

please vote!

Tom Buckey (author)geekazoid2009-09-07

is that forty inches of forty foot

geekazoid (author)Tom Buckey2009-09-07

Srry forty feet

Tom Buckey (author)geekazoid2009-09-08

i can throw about 60-70ft because my garden is 45ft long and i throw the card and it hits the fence with some force

geekazoid (author)Tom Buckey2009-09-08

That's pretty impressive.

Tom Buckey (author)geekazoid2009-09-09

thanks!

Tom Buckey (author)geekazoid2009-09-05

yeah.. this is sorta a part time hobby for me :)

About This Instructable

3,522views

5favorites

License:

Bio: Hi! Im tombuckey. I live in Liverpool, England. I build knex ball machines from my own ideas and also build other peoples knex guns. I ... More »
More by Tom Buckey:K'nex Milk CrateThe Borater.OodAmmo Slingshot [Oblivitus]
Add instructable to: