Instructables
Picture of Highlighter Pipe
Want an easy, convenient, and portable way to smoke pipe tobacco? You can make yourself a very nice tobacco pipe and container in about 20 minuets. All you need is a few household items. This method only works with the button-cap highlighters.
 
Remove these adsRemove these ads by Signing Up

Step 1: The Materials

Picture of The Materials
Here are the few item that you need to make the pipe:

1. Button-top Highlighter
2. A Knife. (or Multi-Tool as pictured)
3. Something long and skinny. (5mm Hex)
4. Aluminum Foil
5. Electrical Tape (Making tape for instructional purposes) (optional)

Step 2: Removing the Guts

Picture of Removing the Guts
IMG_3063.JPG
IMG_3064.JPG
IMG_3065.JPG
After you have your supplies, you need to start by removing the guts of the highlighter. All you have to do is take off the cap, and pull out the felt tip. The tip should not be difficult to pull out.

Now, there are still more guts in there. You just have to get them out. I found that the best way is to just poke them out the bottom. It's the easiest way. Go outside or over a sink and use some force to push the guts and bottom plug. Ink may or may not go everywhere. Be sure to wash your casing with light soap and water.
1-40 of 43Next »
It is definitely cool for a quick hit when im bored kind of thing. If you wanna take it farther the "guts" wash them theyll turn white when clean soak them in desired flavor or smell and put back in use a socket in the end of the highlighter no holes necessary. I use peppermint extract mixed with about 6oz of water. it smells like youve been chewing gum not smoking haha
Markush4201 year ago
hahaha this is kinda clever
just get wood a kinfe a drill and time and ur good no rush just chill carve light a stick of incense and chill*


*dont carve a weed pipe no... i can read ur mind ur gonna carve one dont... no... no... hay its a tobacco pipe
carve all the wood pipes you want, just put a metal bowl in it, wood smoke is a bad thing.
ilpug1 year ago
Well, this works, and props for the design that went into this, but my hands down rule of thumb for making smoking devices is: no heated plastic, and no foils whatsoever! if you want to make this better, go get a socket from a socket wrench that fits in the highlighter cap. Sand out the inside of the socket first. That will make a bowl that won't make dangerous gasses and will hold most of the heat, instead of transferring it to the plastic.
dragin4102 years ago
To all people saying that smoking out of aluminum foil is unhealthy, there is no scientific proof that it cause any kind of medical issue. But the plastic... yeah that will seriously mess you up. You should try making a homemade wooden piece
steve-o2273 years ago
sick as hell works great
jorwin3 years ago
hey so after using this three or four times at what point did your urine turn grey and bloody? there is a huge debate over whether aluminum is bad to smoke out of and it actually can release chemicals on the shiny side of it if heat is applied there and it ruins the taste of your "tobbaco" so please lets leave the aluminum to the crack smokers and heroine fumers please
j574sbi4 years ago
burning foil and plastic, terrible for you. works great in a pinch, but for regular use your bare minimum should be glass.
Bare minimum? What would be the maximum; fourth dimensional obsidian?
skater78323 years ago
Instead of using the cap and foil, which will most likely melt the cap sooner or later, use a small socket with a filter in it. works alot better.
lemonie5 years ago
You're going to melt the plastic and it'll be horrible. Maybe not immediately, but at some point. You want a metal / wood / glass / ceramic bowl to support the foil-screen. And it's a waste of time adding the word "tobacco" to what obviously isn't, "herbal mixture" is more appropriate. L
And Cannabis sativa or Cannabis indica would be even more appropriate. Unless your smoking crack, hahaha.
Faulty Ply (author) 5 years ago
Like I said, it is very unhealthy smoking out of aluminum foil. With the right technique of applying the foil, the plastic will never melt.
its fine to smoke outta aluminium foil, but tin foil will give u alzheimers
Tin foil has been out of production for over 20 years. 0_0
flyboy115 years ago
 have fun smoking your crack
Fashim flyboy114 years ago
I'm pretty sure you don't smoke crack.
Mhm, that's why there's CRACK PIPES.
I made mine!!! I even added a filter, if you can see it... Tobacco only!! :)
pipe(1600x1200) 294 KB
pipe1(1600x1200) 298 KB
just click on the file to view... Thanks for the instructable!!!
2fst4u5 years ago
evolution. allow as many people to try this as possible and get them out of the gene pool.
Nice. Haha there was an episode of the office where Dwight was mad at the guy who invented seat belts for messing up natural selection
hahahaha thats awesome
Make an apple pipe, damnit! Much better smoke and is probably better than smoking from a future molten blob of plastic.
I do, however, condone the use of "herbs and spices".
just get a glass pipe... if u smoke real tobacco from it u get a killer buzz
this pipe takes form of a steamroller

}][{
Cwyk5 years ago
 it isn't really to smoke tobacco my friend...
It's definitely not a long term solution. One highlighter pipe should only be used three, maybe five times max. After that, it gets a little iffy. The good news is, if you make it correctly it should be perfectly usable and enjoyable for the few times it is used. And it's fairly quick and easy to make, so if you're ever in need of a pipe fast, these are a good short term fix.
EXTRAMLY TOXIC I HAD ONE AND NOW I HAVE LUNG PROBLEMS BECAUSE OF PROLONGED USE DO NOT MAKE ONE
listen to this guy!
Seriously, the heat from the foil would just burn the plastic and have you inhaling plastic smoke.
junits155 years ago
dont use this!, you can get metal poisioning from the heated aluminum!
good pipe i like it but i dont think anybody wants it to smoke tobacco :D
Rectifier5 years ago
Honestly, smoking pipe tobacco out of this would defeat the whole purpose of smoking pipe tobacco - the flavor and relaxation. Also you won't look very cool with this. Yumm, plastic and highlighter flavor. I know the target market is smokers of medicinal herbs, but really... rolling papers are even cheaper than a highlighter bro... develop a useful skill ;)
lol i made 1 out of a grape smelling highlighter and i love how it mixes lol
xXFALCORXx5 years ago
my friends an I used to make these in highschool and smoke uhhhhh tobacco on lunch breaks lol cans/altoids tins/ceramic/stone/glass/metal pretty much anything works better though because the PLASTIC doesn't melt cuz there isn't any! lol there are fun and deff entertaining but if you really don't wanna kill your lungs try an apple ; )
Why plastic of all materials?
buirv5 years ago
I bet he'll say that the plastic and Aluminum makes his smoke work better. The plastic should get you really good loaded. LOL... How about opening that propane tank valve in the back ground a little more and spark up another bowl dude...
Brobru5 years ago
You may be the next recipient of the darwin award!
1-40 of 43Next »