Introduction: How to Make Your Own Guitar Picks!!!!!!!!!

Oh yeah. Im not the first one to do this, but here is my way. Below is Me pondering existence.

Step 1: Quick Walkthrough

Get Card
Sharpie
Cut Out
File
Sharpie More (optional)
Go play guitar with your brand new pick

Step 2: Materials!!!

Sharpie
File
Something to put picks in
Card
Real pick
Scissors or if you are skilled, chainsaw

Step 3: Make Pattern!

Sharpie the edge of the guitar pick onto the card. It should come out like the image below.

Step 4: CUT!

Cut out the rough shape of the guitar pick. It should come out like below.

Step 5: FILE!

File/sand it down to almost exactly the shape of the guitar pick. Below was TERRIBLE.

Step 6: PUT THEM IN CASE!

That's it. Put them in the case.

Step 7: PIMP OUT YO CASE!

Pimp it. I used sharpie and an altoids tin.

Step 8: Done!

You are done! Hope this instructable helped. I need a final image, so here is my dog.

Comments

author
Raptor Jesus (author)2009-12-04

 why?....

author
bob777 (author)Raptor Jesus2012-06-11

because his dog makes monsters eat pie, unicorns rain from the sky, and Michel Jackson fart magical rainbow colored teddy bears

author
1spartan95 (author)2011-01-21

I have that leatherman!!!!!

author
dreath77 (author)2009-06-25

sorry to feel suspicious, but does this actually work?

author
dreath77 (author)dreath772011-01-14

Wow I am late, it actually works

author
FallenSub (author)2010-12-22

yay you have a yorkie! I do too!
I make my picks out of old world of warcraft prepaid cards. works like a charm

author
zhaopow (author)2010-05-03

 AW YA CHAINSAW

author
Atlas22 (author)2009-11-23

the pick w/ the dude holding an iPOD is kinda cool.

author
lolcat360 (author)2009-11-16

I forgot my pick while i was trying out for a talent show. My music teacher made me use his credit card! lol

author
pyra_builder_1337 (author)2009-09-17

lol i have done this but i dont like them ( too thin) im used to using 2 mil picks on my bass

author
berky93 (author)2009-03-15

I've done this for a while now, it works great. its also allowed me to experiment with new pick designs or reproductions of some of those crazy cool picks you can find online. but you dont need to file, just cut it out better. instead of a rough cut, cut to exactly your tracing, and use a fine-point sharpie to trace picks instead.

author
LargePaperCup (author)berky932009-07-23

just my ible

author
cj72396 (author)berky932009-03-15

I used to use a fine tip sharpie, but the tip started sucking. I personally think that you should file anyway, to make it perfect. Of course, filing is also easier because it takes less precision than cutting with a chainsaw. But thank you for your constructive criticism!

author
F-17 (author)2009-04-29

why did you cut up your 25$ itunes card?_?

author
scott! (author)F-172009-07-15

duh, lol

author
cj72396 (author)F-172009-05-05

I used it up.

author
randomrocks=D (author)2009-03-30

i made one with the front of a old notebook

author
codongolev (author)2009-03-14

I did this with a hotel key. it made a pretty nice pick. and if anyone gets the smart idea to melt the edges with a lighter, don't. all it does is make an annoying little lip.

author
cj72396 (author)codongolev2009-03-15

Haha. Burning plastic=TERRIBLE idea btw.<br/>

author
chi chi chippy (author)cj723962009-03-16

not burning melting

author
codongolev (author)cj723962009-03-16

yay! lung cancer in fume form!

About This Instructable

19,163views

7favorites

License:

More by cj72396:How To Generally Save EnergyMy Game RoomHow To Make Your Own Guitar Picks!!!!!!!!!
Add instructable to: