Introduction: KGBSR.

This is my most recent gun, the KGBSR. it fires about 50-75ft depending on the bands. it uses a bolt action like firing pin which i have never seen before, to cock the weapon. to make the gun fire, you first pull back the bolt, and then pull the bullet back by the sling of rubber bands. the bullet lock is 2 ball socket connectors which can hold alot of force pulling the bullet out. it also features bullet holders on each side of the gun, which can hold 3 bullets each. i think it kind of looks alot like a barrett .50 cal without the magazine. i hope to keep knexing as much as i can untill i can sell my knex. tell me what you think!

Comments

author
Mav_183 (author)2016-12-21

It looks sweet

author
joe ~~~~~~~ (author)2013-03-30

what does the acronym mean?

author
~KGB~ (author)joe ~~~~~~~2013-03-30

knex gun builder sniper rifle :)

author
joe ~~~~~~~ (author)~KGB~2013-04-02

I thought KGB was the Russian spy group.
maybe they were the forerunners of all knex gun builders today!

author
~KGB~ (author)joe ~~~~~~~2013-04-02

lol XD they are haha

author
comando9000 (author)2013-03-27

wow! how did you make that

author
~KGB~ (author)comando90002013-03-27

Thanks :-) just years of knexing lol

author
The Knexer (author)2013-02-17

This deserves a nice gravestone..... R.I.P Nexer (Lol fail name for a weapon :P )
"We gather here today to share the passing of our beloved sniper rifle, KGBSR, and have our wishes that it may live in heaven." Lol

author
~KGB~ (author)The Knexer2013-02-18

lol XD thanks for that lol ! :-) i sure do miss knexing...

author
Johnhall44 (author)2012-12-18

I think Ill have to build this someday.

author
~KGB~ (author)Johnhall442012-12-19

Good luck =D

author
Johnhall44 (author)~KGB~2012-12-19

Hopefully I can build it soon but im trying to finish an m16ish shotgun first =D

author
~KGB~ (author)Johnhall442012-12-19

niceee :)

author
Element Force (author)2012-11-03

OMG thats a beast. true bolt awsome!

author
~KGB~ (author)Element Force2012-11-03

Thanks =D

author
Element Force (author)~KGB~2012-11-03

No prob.=)

author
~KGB~ (author)Element Force2012-11-04

=D

author
OZKNEX22 (author)2012-10-29

Cool gun how much pieces

author
~KGB~ (author)OZKNEX222012-10-29

Thanks! i dont know really, id say 600-700 =D

author
PotatoCoffee (author)2011-12-16

Looks great!

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-16

thanks =D

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2011-12-16

I love the bolt action lever!

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-16

ikr...

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2011-12-17

Would be cool with a magizine...

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-17

i was thinking that, but ther the sling mech would be useless...

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2011-12-17

Whatever.

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-17

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2011-12-17

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-17

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2011-12-17

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2011-12-17

author
PotatoCoffee (author)~KGB~2012-08-17

Meh!

author
~KGB~ (author)PotatoCoffee2012-08-17

7

author
33devon (author)2011-10-29

can u pls make a tutorial cause i realy wanna make it

author
~KGB~ (author)33devon2011-10-29

its longgg gone.

author
Dashadower (author)~KGB~2011-12-27

NO!

author
~KGB~ (author)Dashadower2011-12-27

lol

author
Blackbird17 (author)~KGB~2012-01-22

omg why xD

author
~KGB~ (author)Blackbird172012-01-23

bought an airsoft gun, look at my profile.

author
mrmuffin (author)~KGB~2012-07-27

WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH LIKE ONLY TRUE BOLT ACTION GUN ON THE SITE WHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH YOU MONSTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

author
~KGB~ (author)mrmuffin2012-07-27

XD

author
mrmuffin (author)~KGB~2012-07-27

WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH LIKE ONLY TRUE BOLT ACTION GUN ON THE SITE WHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH YOU MONSTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

author
~KGB~ (author)mrmuffin2012-07-27

lol thank you! =D

author
knexrule2012 (author)2012-06-19

this is the coolest sniper ive seen on the site!!!:)

author
~KGB~ (author)knexrule20122012-06-19

Thanks! =D

author
kwibus24 (author)2012-04-11

check my guns

author
~KGB~ (author)kwibus242012-04-11

kk =D

author
Raiden97 (author)2012-04-03

Wow, interesting firing mechanism. From what i'm looking at, it uses a ram, and a slingshot. Very nice.

author
~KGB~ (author)Raiden972012-04-04

Thanks. yes, the ram is pulled back like a real bolt action gun, then it hits the round out of the bullet lock. =D

author
linden318 (author)2012-03-05

how does the mechanism work>?

About This Instructable

2,988views

10favorites

License:

More by ~KGB~:My airsoft M14. (update)KGBSR.Knex ball machine - project petite.
Add instructable to: