loading
THIS IS MY NEW INSTRUCTABLE.
IT IS A CROSSBOW.
IT CAN SHOOT THROUGH 3 COLA CANS.
IM NOT SURE ON THE RANGE BECAUS EIVE NEVER USED IT OUTSIDE.
I HOPE YOU ENJOY IT.
*Im not liable for anything you break or damage with this crossbow*
oh and whilst you reading this i will be posting a new ball machine and a rollercoaster

Step 1: PARTS LIST

THIS IS A ESIMATE I DONT THINK ITS PRECISE



CONNECTORS:
RED:30
YELLOW:55
ORANGE:28
GREEN:31
WHITE/SNOW FLAKE: 13
BLUE (3D): 18
GREY (1-SLOT):10
GREY (2-SLOT):5

RODS
WHITE:60
GREEN:150
BLUE:8
YELLOW: 4

SPACERS
BLUE:115
GREY:12

OTHER
BALL JOINT : 2
Y CONNECTOR:12

RUBBER BANDS
SMALL: 2
BIG: 2-3

FLEXI RODS ( OPTIONAL)
WHITE : 2
I built this, and though it is a little wobbly, I underestimated it's power and it went clean through a cardboard box and dented my wall! Now I can only shoot it in the basement XD
just finished building it, it is a bit wobbly, but is is VERY powerful with only 1 rubber band. i made my own arrow for it, it penetrates wood with ease.<br><br>This is my home made arrow:<br>
Is your caps lock stuck?
no i thought id do my instructables like killerk coz i think it looks good and it more clear
nah, it just makes you look like a noob. you dont have to shout it out.
lol
lol!
That's a very clever one. :)
You would know. ;)
lol, That was when i didnt know caps=shouting.<br/>
Yeah, same here.
Mine got stuck once, so I kept hitting it until I had to get a repair man, then he gave up and started hitting it, then I fired him and he got mad, and stormed out, and I got a $300 bill in the mail, so I went to his house and demanded a refund, and then he ran my car over with a tank, so I declared war on Serbia and started World War II, and yeah, you know the rest, that's what really happened. LOL
LOL F_CKING HILARIOUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thank you.
I was the repair man, dammit
Hey!, you owe me a car!
I think it looks really good, but maybe you should change the handle and the stock a bit.<br>For the rest of the gun: I love it.<br>5*s.
It's very good but for a v2 you should really add side panels, this is incredibly flimsy!
Yes sadly that it the only thing that lets it down. If you wanted you could mod it?
Nah, I don't have it.
wahhh?
I don't have this crossbow
Oh. I thought you had made it because you said its flimsy.
Would you like to see my rifle, which I will post? I added side panels and the piece list comes to around 600-650
Yersh please.
On your OB
My single shot rifle has exactly the same barrel
Whoa! 135 blue spacers
no 115 but its still alot and you can substitute them for greys ;P
OOOO!!!!! nice crossbow. i like this one the best because it has a simple design, but uber power! just wondering, but why is there a bipod? i've never seen a crossbow with a bipod. nice job! 5 stars
i just put the bipod on for the pic because i never used it and it made it look better on the pic and thanks!
yeah, it does look cooler in the pics XD
2 things: 1) besides the stock, this gun looks pretty easy. 2)how far does it go on average?
it shoots abot 75 ft with my elastic bands but yours shoud shoot about the same distance
stock looks even comfyer (is that a word) than the V1. I wonder why... maybe cause it's V2! :) i like it.
Looks pretty cool. The trigger kinda has a Viccie concept except that it has two white snow flakes. Either way, 5*
thanks!
YW
could you use somethhing other than ball joint connectors? this gun looks better than the v1.
i will post a new pic showing you how soon
srry i didn't check. i was too lazy. thanx
btw tell me when youve finished an tell me if its any better
actually, i'm on vacation now so i don't have my knex pieces now. i'll build it when i get home which is tuesday.
the alternative to the ball joint is there

About This Instructable

2,813 views

13 favorites

License:

Bio: Hi! Im tombuckey. I live in Liverpool, England. I build knex ball machines from my own ideas and also build other peoples knex guns. I ... More »
More by Tom Buckey: K'nex Milk Crate The Borater. OodAmmo Slingshot [Oblivitus]
Add instructable to: