Introduction: K'nex FN F2000

This was rated the #1 k'nex gun at 4.31!

Here you go...

Step 1: The Main Body

 

Step 2: The Handle

 

Step 3: The Barrel

 

Step 4: Fake Mag

 

Step 5: The Stock

 

Step 6: Assembly

 

Step 7: Banding

 To shoot, first load some bullets into the hopper.  It is that opening you see in the op of the rail.  Now there is an orange connector on the left side of the stock.  Pull that back until it clicks.  Now pull it back all the way forward and pull the trigger.

Comments

author
evok made it! (author)2015-09-12

how many y clips does it need i only got 21

author
hunter999 made it! (author)2013-06-25

Nice!

author
tthomasvd made it! (author)2011-01-01

man... i gotta buy more small green rods.I can make this gun 3 times, but i can only make it 3/4 couse im low on green rods

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2011-01-05

lol yeah, it uses a TON!

author
tthomasvd made it! (author)tthomasvd2011-01-09

uhm...lets see 0,1x412:23x335:..........x.....
no only 100 gram of green rods

author
dr. richtofen made it! (author)dr. richtofen2011-12-16

so, how many does it use? 412 or 335 rods?

author
tthomasvd made it! (author)2011-01-09

oh and f2000 pr fn2000 are my favorite guns :) couse of bulpup disign they looks pretty cool high rate of fire (i ever shot one at a shooting range so cool!)

cons: the recoil will kick you off the target you should use short burst and closer range.. spray and pray :)

author
dr. richtofen made it! (author)dr. richtofen2011-12-16

f2000 pr fn2000
They are the same thing: FN F2000

author
PotatoCoffee made it! (author)2011-12-05

Cool!!!

author
mavastro made it! (author)2011-07-08

Great job. It is a little wobbly, though.

author
tthomasvd made it! (author)2011-01-09

good, but not realy strong

author
tthomasvd made it! (author)2011-01-09

i dont know...but if i keep going on like this ill may be banned for spam 0.0

author
tthomasvd made it! (author)2011-01-09

battlefield=f2000 call of duty=fn2000 :)

author
Owenmon made it! (author)2010-12-06

what/how does it shoot? is the magazine removable, and does it hold rounds?

you should probably put this stuff in the intro.. ;)

author
DJ Radio made it! (author)DJ Radio2010-12-17

At my suggestion, he made a fake mag. The real mag is near the front and it does shoot.

author
Owenmon made it! (author)Owenmon2010-12-17

ooh so the rear mag is for looks and theirs a hopper in the front? that makes sense, and makes the mech like 10x less complicated lol
Good jub dj

author
slippdiddy made it! (author)2010-11-16

Can you do a piece count??? but AMAZING GUN!!!! i think i will build it :) 5* i think

author
jconway777 made it! (author)2010-06-23

Um how do i rate???

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-23

Beside the picture it shows a start rating. Just click the star you think this deserves

author
jconway777 made it! (author)jconway7772010-10-04

i am a little late on replying but thanks.

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-10-05

lol :P

author
mickygrules made it! (author)mickygrules2010-07-01

I put 5* :) Great gun, great ible :D

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-07-03

Thanks! :)

author
knextremist made it! (author)2010-08-02

holy crap thats a ton of y connectors

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-08-24

Haha yeah.

author
DrWeird117 made it! (author)2010-07-18

This gun is really good with Holographic or Extended Mags in FFA.

author
erikos kostarikos made it! (author)2010-07-07

Dude, this is AWESOME!!!

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-07-07

:D

author
erikos kostarikos made it! (author)erikos kostarikos2010-07-07

I'ma make this!=D

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-07-07

Sweet! Did you rate ?

author
erikos kostarikos made it! (author)erikos kostarikos2010-07-13

Yes, what do you think? 5*s . XD

author
pie25x made it! (author)2010-07-06

Im confused. OK <---- Tilt your head to see my dead stick figure

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-07-07

lol

author
spricer988 made it! (author)2010-06-16

gun looks complicated

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-23

lol, it actually isnt

author
codemaster2590 made it! (author)2010-06-12

i think some of the steps got deleted on making the bolt ? any help?

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-12

Yeah you're right. That;s really messed up, I wonder why that happened. I re posted them on the Assembly step

author
D1rty Di3sel made it! (author)2010-06-09

Finally, someone gets the name right!! I'll rate it after I build it.

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-09

lol :P

author
TheFoofinator made it! (author)2010-06-08

Very nice, might make, erm what type of bullet is used? is it grey rod?

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-08

Blue rods

author
TheFoofinator made it! (author)TheFoofinator2010-06-08

thanks man will build at the weekend

author
PindaHoofd made it! (author)2010-06-08

Nice gun! I'll make it after dinner. BTW It's 4.28 now.

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-06-08

Awesome thanks!

author
PindaHoofd made it! (author)PindaHoofd2010-06-08

Still haven't hade it -.-'' I'll look if i have time today.

author
PindaHoofd made it! (author)PindaHoofd2010-06-08

:)

author
Mr. Muggle made it! (author)2010-05-25

how can you pull back that ram? is it bolt action?

author
MotaBoi made it! (author)MotaBoi2010-05-26

 Theres a thing that sticks out the side.  You just pull it back till the ram locks, and then pull it back forward

author
Mr. Muggle made it! (author)Mr. Muggle2010-05-26

ok, so that's actually bolt action, great!

author
TheChemiker made it! (author)TheChemiker2010-05-28

It is just like a KillerK TR, nothing like bolt-action.

About This Instructable

4,607views

22favorites

License:

More by MotaBoi:How to build Halo ArmorK'nex FN F2000MotaBoi's Knex Cheytac M-200 "Intervention"
Add instructable to: