Introduction: Knex M1911 With Removable Mag

Picture of Knex M1911 With Removable Mag

This is the first pistol I have made that uses this type of mag. It functions pretty good overall. The only problem is it jams every once in a while and shoots two rounds if there is too much pressure on the mag pusher.The gun does still need improvement but it's still pretty good. It's not to scale but it looks pretty dang close.

Specks:
Looks close to real thing
Mag in handle
Mag lock
Sometimes jams
Shoots 30-35 ft.
Good sights
Nice feel
Some time shoots two rounds
True trigger
Can add tactical rail
Mag cap 8-9

Remember to comment ad subscribe! Thanks :D

Comments

tinyhooman (author)2016-08-30

instructions!!!!!

RichardH179 (author)2016-04-06

too bad, all the good guns= no instructions

RichardH179 (author)2016-04-06

When you do something, REMEMBER to Do INSTRUCTIONS!!!

Skye-R (author)2015-08-28

Instructions please

Vaetheon (author)Skye-R2015-08-28

Do you realise how long its been since this has even been together?

CorgiCritter (author)Vaetheon2015-08-28

I'd guess it's been apart for a good 2 years lol.

Good Tutorials (author)2015-06-14

Instructions please

Good Tutorials (author)2015-06-14

Instructions please!

MonkeyKnexer15 (author)2015-03-16

Would you please upload a building instruction

Vaetheon (author)2013-08-27

I know its too big I said so in the description and thanks

guyknex (author)Vaetheon2014-09-10

its not too big, eather! I love it! 5*

ryry2011 (author)2013-10-28

This gun i like its not to overdone but it is not to simple.if you use broken pieces then i would cut out the inside of the red connector on the trigger guard to give it more room. Good job man!!!

camilo645 (author)2013-09-10

How do you make it

megustatrains (author)2013-08-31

nice laser :D

Vaetheon (author)megustatrains2013-08-31

Thanks :D

dr. richtofen (author)2013-08-28

It's fat, but looks okay

Vaetheon (author)dr. richtofen2013-08-28

thanks

dr. richtofen (author)Vaetheon2013-08-29

NP

JonnyBGood (author)2013-08-28

Nice!
Laser = (=D)

Vaetheon (author)JonnyBGood2013-08-29

Thanks lol =D

Kona-chan (author)2013-08-29

can i see them? (:

Raz1r Knex Bull3t (author)2013-08-28

I like it! A little big, but I'm fine with a big pistol. Still looks good to me. = D

Thanks man

Yeah, no problem. : )

Knex.X (author)2013-08-28

not new, not innovating, still awesome

Vaetheon (author)Knex.X2013-08-28

Thanks

Kona-chan (author)2013-08-28

do want
post it bro

Vaetheon (author)Kona-chan2013-08-28

Yeah I probably will

Kona-chan (author)Vaetheon2013-08-28

well thank you 8D

Vaetheon (author)Kona-chan2013-08-28

No prob

Kona-chan (author)2013-08-28

it made me laugh like wtf xD

Vaetheon (author)2013-08-28

Thanks

Kona-chan (author)2013-08-28

gimme the desert eagle
OR ELS I WILL LET YOUR CAT EAT YOU
(most random mood ever xD)

Oh, I meant around here, not in the whole of the US.

sandroknexmaster (author)2013-08-28

Looks good!

Thanks

I really like this. As BM said, it may be a bit big, but this is a really great build all the same. =D

Thanks =D

Well, agreed, they are not that fat, but they are big (and heavy) full metal guns. Actually, the police officer I talked to said that another officer carries a 1911. And most use S&W M&P, not Glocks.

Oh trust me, the 1911 is big and fat. I was just talking with a police officer last night about that.

Johnhall14 (author)2013-08-27

Interesting laser =)

Vaetheon (author)Johnhall142013-08-27

Thanks lol :)

Vaetheon (author)2013-08-27

:)

About This Instructable

3,166views

16favorites

License:

Bio: I like to build knex rifles, crossbows and other knex things that shoot some kind of ammunition. I will take suggestions from anyone if they ... More »
More by Vaetheon:Knex Rifle "Locke"Knex PKG V2 (Pump-action Knex Gun)Knex M1911 With Removable Mag
Add instructable to: