loading
Fires 3 gray connectors at a time from 3 magazines.
Uses no broken parts.

VIDEO

1-3: MFS2
4: kNeXFreeK's MFS
5-7: My original drawings.

Step 1: Handle

Picture of Handle
MFS Handle 2.BMP
MFS Handle 3.BMP
MFS Handle 4.BMP
1: Build three of these.
2: Build this.
3: Gather these.
4: Attach as shown.
 

How do u load the magazine quickly when I put in ammo it turns to weird angles making it hard to load.

Great gun BTW.

awsome lol first comment
what?
i made the first comment on that step
jiansy4 years ago
What is the difference between the black rods and the grayish rod, are the black rods heavier or something
allow me to add more info. the grey rods are just plain plastic, which is quite easily bendable and breakable even. the black rods are a stronger type of plastic reinforced with internal fibers, causing for a much stronger piece. they are often used for rams in knex guns because they don't bend or break. they're more reliable than the normal grey rods.
Oblivitus (author)  jiansy4 years ago
They are sturdier and much harder to bend and break.
what is that black thing in the 2 pic
Oblivitus (author)  Element Force3 years ago
A Y-connector.
ok thanks
what program did you use for the pictures?
rrr675 years ago
are there supposed to be 2 green rods on the bottom row?
JB1235 years ago
HELP! I did everything right but when I put the black rod thing in it wont go in PLEASE REPLY
Oblivitus (author)  JB1235 years ago
You have attach the yellow connector that pulls it after you insert it if you didn't build it into the gun during assembly.
JB123 Oblivitus5 years ago
Thanks
do the bullets get caught inside the barrel and you have to take off the whole top to get it out like the last mgs?
Oblivitus (author)  TheEvilCookie5 years ago
No.
u sure? cuz the last one got bullets stuck 1/2 times
anres3215 years ago
 Nice builded !! but how do you make those diagrams ???
Mr. Muggle5 years ago
On what poinst is it improved than MFS by knexfreek
Oblivitus (author)  Mr. Muggle5 years ago
It's simpler, more comfortable, doesn't use cut parts, has a thinner mag, and the mag pusher won't break if you dry fire it.
Ok, good, I think I'll build after posting my chair v2!

Chair V2? I builded you`r Chair,And that was awesome!

v2 will be even better
Omg!
Seleziona5 years ago
Oh ya, What's the range?
Oblivitus (author)  Seleziona5 years ago
The video is up but isn't done processing.
NICEE!
Oblivitus (author)  Seleziona5 years ago
The same as the original. About 20 feet with gray connectors, more with socket connectors and green rods. The video will be up by tomorrow.
Awesome!
Seleziona5 years ago
This didn't show up on my new from members you've subscribed to!

I want to build this soon! 5*
OMFG when i take apart the sweet revenge apart (not gonna be a while ;)) I shall make this!
lol i messed up with the words
Oblivitus (author)  muffinslayer25 years ago
"take apart the sweet revenge apart"? Yeah, I saw that. :)
KnexFreek5 years ago
 Wonderful :) its exactly how i would make it if i made it now and days :)
5 stars!! would you include my hellsalyer?cause its a mfs too :) maybe just like in the tags or somthin :)
Oblivitus (author)  KnexFreek5 years ago
Thanks and no thanks. The funny thing is that I finished the improvements only a few days after you posted yours, lol. I horribly procrastinated on the instructable because I got stuck at the assembly step.
 lol LAZZZZZY!!!
Oblivitus (author)  KnexFreek5 years ago
Hehe.
~KGB~5 years ago
nice! ILL MAKE WHEN I HAVE SPARE TIME! 5*
64runners5 years ago
Incredible Looks. Can't wait to see how it works! 5 Stars