Introduction: K'nex Oodammo USP.45

So, I made the ZLG. Then, I made it a repeater. Then, I made it bigger and changed the handle, and eventually it became this. Looks and feels great, 6 round mag, Zak's trigger. Can manage 45 feet easily. Can hit a pair of socks at 20 feet, and has good notch sights.

Comments

author
blockabloke (author)2013-11-04

Neat handle! :)

author
blockabloke (author)2013-11-04

Can you make instructions please?

author
SomeAsianKid (author)2013-02-01

Nice socks dude.

author

Here's what a USP tactical looks like (Your pretty close!):

USP Tactical..jpeg
author

Aww, couldn't you have waited another month? Then you'd be necro-ing a 3 year old post.

author

...Fail...

author

Not really. Now leave.

author

-.- ooooookkkkk...?

author
te101 (author)knexguy2012-06-12

haha right

author

Not bad.

author
Sharir1701 (author)2012-03-09

possibly the best oodammo gun i've seen ! 5* awesome work.

author
dansdoc (author)2010-12-12

what is oodammo?????????????

author

Oodammo is a white rod with a red connector attached on it.
the weight from the red connector makes the bullet fly straight, because the bullet won't flip like that.
With normal ammo it does, because the weight is the same everywhere.

author

yes except the more weight at the front the faster it slows down because like in a plain when you dive the plane goes faster making it harder to pull up the same with the bullet it doesnt go as far.

author

That's true, but with a regular bullet, if there's no weight on the front, the bullet will spin in the air.
Like that the bullet slows down, compare this with oodammo, which flies straight, the bullet will go further because it doesn't spin.

author

but the regular bullet is more accurat (not great at spelling that word)

author

Depends on a few things.
Like the side of the rod (blue, yellow etc) . A blue rod is way too light to fly straight, yellows are a bit heavier so they fly better.
And wind, with oodammo the bullet will be less light compared to a regular one, so it won't be blown away by the wind.

author

Could you combine the two and have a yellow rod with a grey con on the end??? Would that work well?

author

hmmmmmmmmmmmmmmmm
i get your point

author

Okay then. ; )

author

lol

author
SomeAsianKid (author)2011-06-18

POST !

author
PieMaster777 (author)2010-07-09

WHERE DO YOU BUY YOUR SOCKS!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

author
DaBoss459 (author)PieMaster7772011-05-26

WALMART!?!?!?!?!?!?!?

author
dansdoc (author)PieMaster7772010-12-12

random! :)

author
knexguy (author)PieMaster7772010-07-11

Topman.

author
MegaMetal8 (author)knexguy2010-09-19

Topman rules

author
PieMaster777 (author)knexguy2010-07-11

I must go!

author
killersir751 (author)2010-10-24

INSTRUCTIONS INSTRUCTIONS INSTRUCTIONS
PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ PLZ

author
knexguy (author)killersir7512010-10-26

This was published way over a year ago. Do you really think I still have this?

author
killersir751 (author)knexguy2010-11-18

oh :(

author
robin94 (author)2010-11-02

why you dint make instructions?

author
Senior Waffleman (author)2010-09-02

why is the red con missing to the trigger in the second pic?

author
knexguy (author)Senior Waffleman2010-09-11

It's not. That's just the light that makes it look that way.

author
Senior Waffleman (author)knexguy2010-09-11

oh, lol, i just noticed xD

author
leafydave (author)2010-07-17

the handle looks like somthing off of a revolver

author
knexguy (author)leafydave2010-07-18

Sort of, yes.

author
GTRPLR1995 (author)2010-07-07

Nice socks dude

author
knexguy (author)GTRPLR19952010-07-11

Thanks :)

author
GTRPLR1995 (author)knexguy2010-07-11

lol XD

author
imadork (author)2010-05-01

Nice socks

author
~Aeronous~ (author)imadork2010-05-26

ROFL>>

author
pie25x (author)~Aeronous~2010-06-16

They do look good.

author
~Aeronous~ (author)pie25x2010-06-18

I'ma buy sum!

author
brett121574 (author)2010-05-29

the real usp doesnt load from front the front thing is a laser module for aiming so try to make a handle loader.

author
knexguy (author)brett1215742010-05-31

No.  This is an oodammo weapon for which it is impossible to make a magazine in the handle without ruining the way the weapon looks and handles.   Try looking next time; the oodammo is much too wide to fit in the handle.

author
182515 (author)2010-04-05

I know that this is old but, any chance you could post closer pics of the handle?

author
knexguy (author)1825152010-04-13

I broke this up a couple of days after posting this.  So unfortunately no.  It's not too hard to make a different, simpler handle though.

author
182515 (author)knexguy2010-04-13

I just thought that it looked comfy and wanted to try it.

author
Senior Waffleman (author)2010-04-11

nice socks, lol

About This Instructable

5,690views

9favorites

License:

Bio: short, blonde Some of my favourite quotes: DJ Radio: and I wonder why the hell we have different languages, and not just one main language ... More »
More by knexguy:The RamRail Oodammo RifleK'nex Double Barrel shotgun: M-37 FalconKLS V2 P90 Mod
Add instructable to: