Instructables

K'nex Single Shot Pistol

Picture of K'nex Single Shot Pistol
Picture 057.jpg
Picture 059.jpg
Picture 060.jpg
Picture 061.jpg
Picture 062.jpg
So this is my knex single shot pistol, i made it about a hour or so, the gun itself was inspired by knex_lover's "Cool Single Shot" and Mepain's War Rifle.The gun fires knex-lover's canadammo or any knex rod,The gun range wise would get around 40-45 ft flat, but thats just an estimate.
So i hope you guys like it, remember to subscribe.=)

demonrojas179 months ago
i dont think pistols have stocks on them if im wrong forgive me
nice stock where did you get it from its like 5 peices
its acttually 12
bigdylan91 (author)  Flatout Knex 2 years ago
It's not a stock? It's a pin guide, also it's made of more than 5 pieces.
Sharir17012 years ago
soooo lame
koeno122 years ago
POST POST POST
Eflash 503 years ago
Awesome gun! 4.5!
snowbird13 years ago
post plz!
KnexFreek4 years ago
 40-45 feet for a single shot is kinda bad. the untangle gets like 120 or something
KillerK Claims 300ft with sniper rounds.
Not Killerk, Mykhalio or Whaleman or whatever.
where do u get the untangle instructions?
 Knexinnovation.com
squarepants4 years ago
i especcially like the simple, lightweight stock, and the way that you have kept connector sides with the non stick tube barrel. Add a mag somehow and youve got a great sidearm! 4*
Raikou-san4 years ago
Make it connector barrel, not sitck-tube. Other than that, remove that back part (if it's not really needed) and it should be fine.
That back part is the ramguide.
I recommend not removing it.
(removed by author or community request)
You said:
Other then that, remove that back part.
That is the ramguide. ( What i said. )
And now you tell me that it is needed? You fail.
No, when I read your comment, I thought the "back part" was the barrel, not the ram guide. So I corrected myself. I got your comment confused.
You still fail.
I got your comment confused. The back part is needed, I suppose.
Storm9504 years ago
BD Knex_Lover's rifle is a blatent copy of Pain's war-rifle. Plus I made this pistol ages ago and yours looks very similar to mine..

http://i542.photobucket.com/albums/gg406/iSechs/Knex/Image000.jpg
travw Storm9504 years ago
That's a compacted DD-27. This is a compacted my-single-shot/war rifle thingy.

And, I gave a link to the war rifle on the slideshow.

Proof.
Storm950 travw4 years ago
Look at the picture below not that one. Wrong link.
travw Storm9504 years ago
What?
Storm950 travw4 years ago
Read the comment where it says: "Crap sake lol wrong picture." Or just click on this link to see my pistol that I made ages ago which is almost identical to BD's.

http://i542.photobucket.com/albums/gg406/iSechs/Knex/Image001.jpg

http://i542.photobucket.com/albums/gg406/iSechs/Knex/Image001.jpg

http://i542.photobucket.com/albums/gg406/iSechs/Knex/Image001.jpg
travw Storm9504 years ago
Oh, ok. Yeah, the pistol looks like the exact same. But I swear I didn't see that picture. It's fine if you don't believe me. I'm sure you don't in fact. Anyways, sorry for that. Thanks for pointing it out.
Crap sake lol wrong picture.

http://i542.photobucket.com/albums/gg406/iSechs/Knex/Image001.jpg
KnexFreek4 years ago
 Nothing new here....
whats canadammo ?
bigdylan91 (author)  KnexFreek4 years ago
canadammo is a red connector with a yellow rod on it
WHATTTTTT??????????????
is that name claimed???????????????
WTF ive been using that ammo since i started knex
or is just a name? not owned by a knexer
IaC made it "known".
oh..... well kk

ps Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet avatar
Thanks, axiys zx made it.
yes i know! i saw on yo ob
travw4 years ago
Canadammo is IAC's, just to clear that up.
It's not bad, but I don't really see the point of it. *3
smilee4 years ago
Nothing too special... But also the canadammo is IAC's
That's a red connector and yellow rod, am I wrong??
bigdylan91 (author)  Killer~SafeCracker4 years ago
yep thats right
Ok.
Pro

Get More Out of Instructables

Already have an Account?

close

PDF Downloads
As a Pro member, you will gain access to download any Instructable in the PDF format. You also have the ability to customize your PDF download.

Upgrade to Pro today!