A simple yet effective grenade. It has a "door" in front, a hatch for putting ammo in (on the back), and a pin that is locked in place. This grenade is also very small and easy to build (perfect for beginners).

Step 1: Required pieces

To make this grenade, you need:

white: 3
Blue: 2
Yellow: 4

Grey, 1 slot: 3
Yellow, 5 slots: 6
White, 8 slots: 3

Black "Y" connector: 2
Black socket connector: 1
Tan connector: 2
Grey spacer: 1
i just love knex grenades!
in a way, it acts like a real grenade
nice. i made a wicked grenade that looks like that but is totally different. i tryed to post my grenade but my camera is acting stupid. i was supose to post it about 2 monthes ago
i find this grenade vrey good because it dosen't use rubber band and its easy to make but the radius is low . i still give it 5 stars
nice grenade... tho the instructable could use some help
just made it... i'm now gonna test it ;)......................... yeah it's ok, the radius is not great, but i like it ;) 5*
very nice grenade best grenade that i&nbsp; also <br /> made i made 2
very nice,i made 4
my new faviourite grenade before it was iac's wart bomb (it exploded really well but used a ton a pieces 4 a grenade) 5* and faved<br/>
LOL!!!! <br /> <br /> IAC's Wart bomb..................
wat bout it?
It's <em><strong>WAR&nbsp;</strong></em>bomb not <em><strong>WART&nbsp;</strong></em>bomb.
How does this explode? Rubberbands? Or does it just fall apart?<br /> <br /> Please help!
the most realistic grenade on this site, spoon, pin, and shrapnel 5*!
Yes it is a fantastic knex grenade, but no it does not have spoon but if you read my comment below you will see that i have made one with a spoon which flings off and when this happens it explodes (usually in mid air which is cool because you don't have to throw it at the horund)
the "door" is the spoon.
Wel li guess you could call it "the spoon" but it isnt really a spoon is it. Google spoons on grenades and they won't look like that.
it functions like a spoon, i don't care what it looks like.
No it functions nothiing lyk a spoon it does not fling off it mearly falls off and a spoon does not release sharpnel when it comes off.
it is close enough, this is a functional, realistic grenade, end of story.
Start of story again lol, yes it probably is the most realistic grenade but no it is no where close to being a spoon, it is more of a hatch if anything.
it is like a spoon, but it does not function like a spoon, you are right.
Ok i guess we are both right, so i am gad we have settled this nnow lol and hmmm!? lol
ok, it is settled. and can you delete your extremely long HMM comment? because it is so long the reply button is covered by the contest panel.
yeah, it sucks.
U SUCK! lol
I was joking lol sorry.
i know.
Wow, so many replies!
I've just done a mod to this grenade wat i did was switch round a cuple of pices and add a spoon 2 the grenade and attached a few rubberbands to it. So now when u pull the pin out your hand is the only thing holding the spoon down so when u throw it the spoon flys off. This causes the hatch to be forced open and highly increases the blast raduis of the green rods. This also alows the grenade 2 blow up in mid air so it does not have to be thrown at the ground P.s sorry 4 the essay
do you have any proof?
At the moment no, becasues I have been quite busy so i have not taken a photo yet but i might soon (if i can be arsed lol). And if you don't believe me i really don't care.
oh, okay.
facy facy thingy tongue thingy... that is what it is called lol!
Lol i hope you know i was kidding lol its just a face lyk these :D :) ;) :( XD and so on...
yeah, i know you are kidding, they are called smileys.
yh? lol
Nice, you should post that, I want to see it =P.<br/>

About This Instructable


9 favorites


Bio: Hey there! I am here to make k'nex weapons that are innovative, different, and fun! Next on my list to make: a semi-auto gun ... More »
More by le bibbo: Knex grenade with firing pin
Add instructable to: