loading
Here are the instructions for a smaller yet more powerful version of my sniper, the RailBow Rifle.

Step 1: Piece List

Rods
Gray - 7
Red - 11
Yellow - 10
Blue - 48
White - 78
Green - 162

Connectors
White - 17
Yellow - 150
Green - 15
Red - 70
Orange - 40
Cut orange or dark grey - 5
Light Grey - 3
Dark Grey - 13

Other
Grey Spacers - 60
Blue Spacers - 61
Y-Clips - 4
Tan End Caps - 6
Blue End Caps - 18 (14 can be tan)
Very Small Wheels - 10
Rubber Bands - 5-13
WHAT THE??? did u make this mag? because it looks "exactly" like the mag on the gun im working on now... scary... and i though my mag was original lol :P
I made it but its probably been used before.
ah ok then, lol
Mags are pretty simple things that all work the same. It is pretty obvious that they all look like each other, but heck, who cares.
meh, guess your right, so basically theres no copyright infringement going on eh..? eh?
Right. It is the same as asking copyright on the bolt action principe.
or copyright on a block trigger, or a ram etc etc... we get the point =D<br/>
I copyright: Ammo© Guns© Rams© Block Trigger© True Trigger© Sear System© Mags© Stocks© Handles©
well then K'nex© now get off me construction toy.
TOY?
yeah, toy, duh.
lolz.
K'Nex aren't really toys anymore, they're more weapon building blocks, lol.
Its now an arms race. eventually, someone on here is goiung to discover they can propel knex with Co2. then they'll join the rest of us with real, combustion based weaponry. and when conventional weapons become obsolete, people will discover nuclear weaponry and then we'll have <em>that</em> arms race... pathetic isn't it...
to late. I&nbsp;converted my old nerf gun to shoot knex rods at over 100 mph...and it can shoot shrapnel exactly like a shotgun...and it shoots steel marbles...and its quite scary. The steel marbles actually can pierce 5 layers of thick cardboard and go over 5 inches into a dense archery target...and it shoots little beads...wow. MWAHAHAHAHAHAHAHA
Late.<br />
FAIL I copyright the REAL THING. K'Nex© Get off me construction toy.
K'Nex Minigun© RMConstruction© Ratchet System©
my mag is like that too.
its a pretty standard magazine....?
lol dude... that mag is gun is gone, mag is gone... the entire thought of that gun is gone, it was a pretty bad gun to lol...
oh.
lol i just read &quot;<em>that mag is gun is gone</em>&quot; and thought, what the? it was at 4am though..<br/>
might make after i get over the thought of having the demolish my knex guns . i love em seriously i really dont wanna demolish them but as the saying goes 'No Sacrifice No Victory'
Congratulations, Jollex!<br/>You've Won <a rel="nofollow" href="http://www.instructables.com/group/theunitedknexguncontestgroup/">The United Knex Gun Contest Group's Rifle Contest!</a><br/><br/>You have recieved a 5 Star Rating, a Forum in the T.U.K.G.C.G and, a Mentioning of your rifle in the Knexpert lists!<br/><br/>Again, Congratulations! <br/>:D<br/>
knex needs a whole new section at the top
That sounds like you've just become a knexpert. Am I right? Anyway, congratulations from me!
lol whateva xD
the handle is far too big but i like it
EEKS THE PICTURE LETS ME GET SCARED your makeking me scared and im only looking at it
probably a stalker
awesome i pierce cardboard no probs! 5*
the number of parts in this thing terrifies me. and that is not easy. also the fact that this is a 'smaller' version of the big thing...
Didnt Oodalumps make a cannon like this that had a ram with a rail system but without the mag?
No his shot the whole "ram"
I did make one. I called it the cannon sniper.
But I don't think you posted instructions cuz it broke lots of pieces.
It was on KI, was it not?
What does KI means?
www.knexinnovation.net
Yeah he showed pictures but he never posted it.
awesome, i give it 5 stars! :D
with that many knex, u should try building dual guns
Does this have a ram, hit by the slide into the mag, then?
Yeah.
Cool. I had A idea for that. You beat me to it. Good work :-D
Thanks.
1 word, M-A-G-N-U-M
Does the magnum have a mag?

About This Instructable

2,280views

12favorites

License:

More by jollex:KIC Entry: Jollex - Mag-fed slingshot pistol The Compton Dash [Knex Slingshot] 
Add instructable to: