In this simple-even-i-could-make-this instructable, i will show you how to turn the gear of your old bike into a fierce weapon!

- WarninG -

Dont do this without an adult, and dont throw your ninja star with anything or anyone around.
Dont do this if you are under 18! ( i`m fourteen but who cares )
Dont do this if you are mentaly chalenged please, or if you are just a dumbass.

lets get this little thing rollin then! ( look out, first instructable alert )

Step 1: Getting the stuff

Search trough your garage for some old bike-gears, you better dont use the ones made for racing because they are too lightweigt.

Get ones that fit your hand, i used small ones but you should use slightly bigger ones.

Now get something strong to jam it into while you use the electronic vijl on it ( i dont know what its called in English, so just look at picture 2
not shuriken! its a chakram! indian throwing disk!!
Vijl is File in english, hope that helps!
its a literal gear of war lol =P
 That's not a gear; it's a sprocket.
he probably got it off a bike that out lived its service or at least a part's bin his father doesn't go through. he'd kill him for turning a Campy granny gear into a Campy "shuriken" lol. that could also be why he said in the beginning don't use ones made for racing. he probably made it, realized it was a little too lightweight for an effective weapon. i'd use shimano mountain gears myself, i got plenty and they weigh a little more
a better idea would be to use a less expensive gear like from a basic ten speed and cut it so that the inside is what you use not the outside what you have there is a rael and no thats not a typo thats how its spelled the chakram is a disk much like this one but without teeth it has a smooth or wavy edge a rael on the other hand does have teeth and was generally not as sharp... but its a good idea and for all you morons that are going on about a weapon being worthless unless you use it on someone..... YOUR MORONS!! the point is for practice if you must. get a target and practice its fun and helps enhance accuracy i have been throwing knives since i was 7 and am now 23 and i can tell you anyone who feels that there is no point in owning/making something along these lines unless you cause someone else harm really should not be making them in the first place in fact the majority of you belong in a padded cell where you cant hurt the intelligent folk
... unless if you make them just to throw at fences (or my neighbors dog (Ha ha!))
Why do you fight the fence? The fence cannot fight back...
do you prefer I throw ninja stars at people?
Well, it will certainly raise awareness for the classic movie, Enter the Dragon, from whence my previous comment came from.... ...but only if they too can fight back. Attacking innocent strangers is like tossing darts at a cube of jello... there's no satisfying impact, only quivering.
I don't know Dutch, but I assume vijl = file. But the tool you've got there, we call it a Dremel (the brand name).<br/>
id do this but i dont have an old bike dont have the time and dont have a file lol
decent instructable. old idea (remember doing in myself when i was 12 lol) and no offence but yours isnt the best example of these i have ever seen. i imagine it would do the job it's designed for but i normally try and make my gear a bit easier on the eyes
Just for your information. Real shurikens are close combat weapons which are aerodynamic. I'd like to see you fighting with a shuriken like that in your hand. :P (Looks cool though)
they were actually used for distracting the opponent/s. like a secondary weapon for a katana and so on. but yeh would be too easy for them to see where it came from if its a gear haha! and its called a dremel. nice instructable :)
lets just be nice to dutch people ok alle nederlanders hier : hoi wat un k*t ding is dit seg d8 eerst dat die wel leuk was maar ik maakte er 1 en hij is gewoon kortweg k*t !!!!!MAAK DIT NIET!!!!! HIJ IS NA 2 KEER GOOIEN BOT (this text was only ment for dutch people) !!!!!!DUTCH FOR LIFE!!!!!!!
DUDE WHY DID YOU USE A campangyolo gear there real expensive
no offence but it does say dremel on it... MALTA RULES
i ment it as a joke -_- , you should stop the chaotic internet talk, it makes you look like some thin ass geek = )<br/>
ok i dont really care if its a chakram or a shuriken, as long as it is sharp, able to throw it, can hurt someone(like i would use it on someone[sheesh]), and its shiny
this is not a chakram for all who think it is...<br/><a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Chakram">http://en.wikipedia.org/wiki/Chakram</a><br/><br/>this is a shuriken. <br/>
i used it 4 hunting it works very well and im only 16
they are really cool & creepy
Somewhere, some poor dumbass has seriously injured him/herself while doing this...
this is ausome do u like naruto
I like naruto. in fact i love throing stuff like ninja stars paper ninja stars, screw drivers, cut coat hangers. nails, frisbees. gears.playing cards. knives
Go easy on the kid guys, but pls don't throw it to anybody unless you are in perfect danger!!. i tried this and its good!
sweet dude but Im 13 and you have to be a baby or somthing I do this crap all the time on my own and whats the point of having a ninja star if you dont throw it at people??? but it is a very sweet Idea ***** o and WTF? is up with people saying THIS IS MY FIRST INSTRUCTABLE WARNING WARNING I AM A COMPLEATE N00BER
yes you are a "N00ber" and you speak against yourself :) "i do this crap all the time" - if its crap, then why do you do it? "whats the point of having a ninja star (which should be shuriken, a ninja star is nothing...) if you don(')t throw it at people???(one ? is enough)but it is very sweet - eeh, first you say it doesnt have a purpose, and then you are gonna say its sweet , that is just shit talk, if you want to do cool, go stop talking like shit , if you now are offended, i'm sorry, i'm just correcting you. alty
that is no Shuriken you made but a Chakram. a shuriken is a star like thing and small 2. a chakram like yours is a ring like chape. srry got dysleksie. and im dutch :)
hmmm, een chacram heeft geen stekels erop, maar is gewoon een soort frisby zondern binnenkand en wat scherper
a chakram is a half rounded ring with a sharper outter edge, so this actually IS a shuriken, just one that didn't exist yet, there are dozens of types more, search on the interweb :P alty
i know because of my learnings!!! :D
Rotery saw blades work well and save you the trouble of making a point. They also have quite a bit of weight so they stick in DEEP.
nice instructable! but the warning doesn`t help so much: <br/><br/>Dont do this if you are under 18! ( i`m fourteen but <strong>who cares </strong>)<br/><br/>but nice idea!<br/>
this does resemble a chakram but it has no proper name in the english language as of ye, that is if it is to be considered a chakram
no offense, but this is a sort of waste of time and a waste of materials that could be utilized for better projects and purposes. oh and this really isnt a shuriken it is a sort of weapon thats name escapes me right at the moment sorry ill repost.
someone dutch at this boring english site?? OOPS it's FUN (IF ITS DUTCH OVER HERE) P.S. IK BEN NEDERLANDS
<strong>-_- ?</strong><br/>
the tool is called a dremmel
this isnt a shuriken but it does work what i made was a flat round pice of steal that i found on the side of the road and worked forever on it this on the other hand is safer needs no heat wont worry your parents (if your still in the house) and is just generaly less labor intesive so well done ps. if you ever get a chance you should injoy the fun of working exteemly hard and makeing something ausem
Oh so these are like wat they use in One Piece. (Django the Hpnotist uses em X-D
howe are u supposed to hold it?????? XD
wats the point of making this? I found a real shuriken at a garage sale for $1 :)
Why not just use a hand-held grinder to make perfect points.
haha yeah sorry i see but a dremel IS an electronic file :P<br/><br/>enneh.. ik ben ook nederlands hoor hehe<br/><br/>p.s. do not throw this thing when your mom is around. she would kill me if she'd see it ( i once shot an aluminium arrow through her one-week old table.... bye-bye pocket-money =( hahaha )<br/>
or... you could just go to a junkyard and buy old used saw blades an sharpen those -.-
im gonna go with irritate
im 13 and whats teh complete point if this is not to be used as a weapon and just educational purposes?
god, i only put it there so you cant blame me, are you guys really so stupid or are you just trying to irritate me -_-

About This Instructable


26 favorites


More by pluish: Make a Shuriken out of a gear
Add instructable to: