Paperclip RC Car Body Clips

31,607

102

64

Posted in PlayOffice-supplies

Introduction: Paperclip RC Car Body Clips

Quick simple body clips for your RC Hobby Car. These are useful when you've lost yours or in my case the guy i bought the car off didn't give them to me... or in general just don't have them.

Or you could make them just cuz u feel like it? Whatever your reason, here it is. : D

(BTW First i'ble)

Step 1: Supplies and Equipment

You'll need:
Paperclip(s)
Needle Nose Pliers (normal pliers would work as well but it'd be harder to maneuver)

Optional:
Sharpies *You could use any permanent marker but then they wouldn't be as cool |:
Felt Tip Pen
Ruler
A clean workspace

Step 2: Find Yourself Some PAPERCLIPS

Okay, there isn't reaaaaly a limit on how thin/thick you can make these but the ones i used were standard office 5cm long and 1mm thick. The paperclips should be nice and rigid but still malleable with pliers.

Step 3: Unbend Paperclip

Try and get it nice and straight. It makes the rest of the task easier.

Step 4: Mark Out and Bend First Semi-circle

Erm. Preety simple, i marked 2cm and then made a small semi-circle.

Step 5: Start the Bending

Okay it's pretty easy. All you need to do is hold the paperclip just before your to-be-bend and then push the long bit in the direction you want. After the first bend make them all 90 degree angles getting progressively smaller. You'll see.

Step 6: Cut of Remaining and SHARPINISE

Just cut the paperclip a bit before the end of the straight bit.
To Sharpinise, colour in with a sharpie. BUT. do it like you mean it. cuz it's sharpie rite?

Step 7: Make More Until You've Got Enough

Umm. just make more?

Step 8: Attach to Car... or Watever

Clip them on. You can push them to the first ridge or all the way.

Step 9: RC Car

I just thought i'd add some pictures of my nitro in question. I put the LED Green underglow on it : D
Tell me if u think it looks good.

UPDATE: (a few hours after posting i'ble)
The nitro truck is temporarily decommissioned as whilst tuning the high speed needle today the failsafe err failed and the car drove at full speed into a large brick wall. Whilst i watched from some 20m away...
The front right shock has been damaged and the socket has been completely shattered. The steering rod as also snapped on that side and now i'm left with the remains of a right working wheel. I'm pretty pissed off now :( I'll post a pic of the right wheel.

Thanks and please rate :)

Share

Recommendations

  • Woodworking Contest

    Woodworking Contest
  • Colors of the Rainbow Contest

    Colors of the Rainbow Contest
  • Outdoor Fitness Challenge

    Outdoor Fitness Challenge
user

We have a be nice policy.
Please be positive and constructive.

Tips

Questions

64 Comments

Oh my god, there has to be some sort of genious price you should recieve. I loose so many of those things... if i saved the money for them i would have another RC Car by now... I still don't understand how i lose them in the first place. Thats gotta be the same thing like the socks who dissapear in the washing machine. There's gotta be some sort of black hole somehwere, because otherwise there would be mountains of those clips where i drive.

9 replies

Ditto. I even had my body fly off once cause the clips somehow rattled off on the last jump.

I have had the same problem with the body clips untill i found this trick out here

you could just tie a piece of string to the loop of the clip then drilled a small hole in the body somewhere unnoticeable and tie it to that. that way the clips are always attached to the body and you really couldn't lose them unless u lost the body.

I don't want to drill holes on my body unless I'm just painting it because i don't want to mess up the paint job =) plus i tried to use string they hurt ur finger if ur pulling the clips by the string if u use the fuel tubeing it s much easyer to pull the clips off.

Btw: how durable ru clips do they get stretched out when ur putting it on and off

Yeah the same for me. If you have seen my RC Cars you would never think about drilling a hole into the body. Iridescent paintjob, and some with those typical import tuner graphics. The Bodys are usually import tuning cars and one Mercedes S600 ;)

haha okay fair enough. it was just an idea :)
well so far the've sustained quite a few err 'pull offs' and they still look fine. It just depends on how strong your paperclip is. I used the 1mm thick ones which i bought from officeworks *australia btw*. Like right now i'm testing it cuz u got me curious and i can't really bend the straight bit with my fingers. Of course after alot of times pulling on and off the straight and clippy bit will pull apart but then you could just push them back together. but so far they haven't deformed yet : Ddoes that answer it?

i just made one with a long straight end so i wont need 4 clips to keep my body on but i realized that my clips attach vertically not horizontally =(( TTTT

YAY. leet : D

1337views day 1.JPG

I know what you mean with the socks... I lost a whole pack overnight. Never even made it out of the bag...

user

nice idea, I used to just put the paper clip without bending it. ahah.

4 replies
user

talking about rc car, do you know a nice shop for part witch ship to canada? i have a kyosho(crap i no) DST and no spare part, everything i broke on it was fixed using metal wire lol.

haha erm. sorry for the late reply. i'm from AUSTRALIA : D btw great place.
haha so sorry i don't know anyplace that ships to canada. have u like checked ur local hobby stores? thats where i get all my spare parts and stuff

Yeah, Medic (Check out RCSparks Studio, on youtube. Srry bout the lack of a link) Is in canada and they have a bunch of sweet hobby stores there (Such as RC4WD)

Haha yea i was doing that but it wasn't quick to get on so u no. This took me like 2 minutes. Putting the i'ble together took longer :)

Very good Why were you calling your ruler a pencil? .......or was it just a joke that didn't get?

4 replies

no no its a pencil obviously : D

Ok Sorry but I had to ask.

haha thats fineee

Oh wait, did you tape a pencil to one side, @pyroten?