loading
Ok, so i stumbled onto this site, my friend told me to check it out, so i was looking. so I had an idea to try and create "something", i was doing complete guess work to make this "something", i dont want to reveal what that "something" was, because i was NOWHERE near my objective "something". But by mixing a couple of household items, the unexpected Outcome was a literal piece of crap, it looked like crap, felt like crap, and also right after you boil out all the water, it even feels nice and warm like crap, but it doesnt smell like crap :( ...haha.

But seriously, even though this mixture has no known use (well at least to me, ..."so far") its a good replica which you can use for pranks, or jokes or maybe even as a movie prop, maybe im onto something that hollywood should pay me for, .... well even though im giving away my secret here...oh well..... only thing is that on the chappels show they did a simalar thing, except they melted a snickers bar, and such. but this is just kinda neat to do. and see what you come up with :)

Step 1: Gather Ingredients

im not sure whether all the ingredients that i put in, actually did anything benificial

here is what you definatly need based on my conclusion

Sugar
Salt
Flour
Water

Step 2: Mix, Boil, Yada

mix all dry ingredients together in dish, ....
keep about equal amounts of flour and salt.....
mix throughly .. add water

boil out water,use whatever you want pot, pan, bunsen burner. whatever, although you might ruin a pot or pan....... jsut get some heating goin on ( stir periodically)

boil water, untill it forms a kind of solid form, take off burner, scape into, onto whatever you want (will be hot)

(ill get a picture of this step when i do it again tommorow.... lol gotta show my friend, haha, i just made this today, and i highly doubtits been done before..... ive never seen it done before, so idk, i just had a mistake. i wasnt trying to make crap, but i really dont want to say what i was trying to make, cuz yea)


Step 3: Shape

you might get it somewhat crumbly, just press together like if it were playdough, have fun make it look crazy, whatever you want

Step 4: Assessment

So, i guess what happens is The Salt, Flour, and Water make that homemade playdough like recipe, which you can find on the internet,

which is the form,

and then as the sugar is cooked/burned it turns brownish, and has a heterogenous mixture of colors which make it look authentic.

Just as a caution, im not sure what reactions might be going on, the steam could be toxic, i have no idea on this, ... jsut be careful, and use at your own discreation
<p>i feel as if you just poop on a coffee filter and took a picture, thats how real it looks</p>
ok, one question, to me, that picture up above, looks pretty fricken real, what do you guys think?
I think the picture looks real enough that it'd be great for T.V. and I even think it's so real that people might believe it was poo if you showed it on the radio.
Okay... Bad joke... But whatever.
It was a classic joke. Completely worth posting, IMHO
Thanks, Bro! :D
does the melted sugar give it the brown color or did you add something in
i think he put in something
sugar cant melt it dissolves! <sub> stupid </sub><br/>
Sugar does melt! And can also dissolve! Maybe you should try it in your favorite pan and see how it turns out! Stupid!
thats called BURNING
NO. sugar can melt -stupid
it only dissolves in a hot solution i.e. coffee, hot water etc. melting sugar is actually how they make caramel (a "brown" colored candy)
heres a better one get a toilet tube get it wet and make a bit of the mud but put brown paint on it wait for it to dry then put some mud over it and it looks cooooooooooooool
OK...THIS KINDA COOL BUT HOW DO U KNOW WHAT POOP FEELS LIKE.:P
How do you -not- know what poop feels like?
y do u feel poop!
lol, if you haven't ever felt poop you can't have ever a had a very very very very good night out in the traditional British sense of the term!
yea can ya stop acting stupid
Scary!!! ><
O...K...
Lemme get some feedback of what you guys think?
i never knew jesus was still alive!
THIS IS FREAKIN HILARIOUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Putting cleaner with bleach together with ammonia-based window cleaner is an extremely Bad Idea. Bleach + ammonia = chlorine, which is VERY toxic.<br/>
Good catch, I didn't even see that he put in Windex.... Yea, you don't want to do that especially in small closed in areas. Don't believe us, just read "A Child Called It"....in which he describes what it feels like.
you may not want to read that book though... i heard about and the kids mom makes him eat his brothers poo...
Yes, however, it is a great series. Depressing, but great.
its a good book
Even the Wikipedia freaks me out.
just crunch and melt a snickers bar then you can gross people out by eating it this is good though
You could eat this, too.
That is SOOOO SICK! It looks so real
the nasty thing is.......it's edible
I can't believe that I actually came here looking for a poop recipe...butt..... this will really be the bomb for my dirty deed he he he
So... ...what exactly was your deed?
I was going to visit a friend who is a real prankster! No one ever "gets" him. I left it in his shower during a party he gave. He was so freaked out I thought he might actually just move out rather deal with it hahahahaha. Then, the best part.... while he was ranting and raving I just pushed through the crowd and said " Goodness sake! What is the big deal???" I reached in and wrapped my bare hand around it and picked it up. Gave it a big squeeze and a sniff. He fainted hahahahaha. (everyone knew but him that it was fake) Gotcha!
nice realilistic
Looking at that, maybe some oats would(n't) be a bad idea
haha, that would be a nice effect :) ill try it, and post some pictures, and then like, thow it in my friends driveway..... haha:)
you should also put peanut chunks in it
Yum.
Thats terrible. Great job!
Can I eat it?
yea
That is disgusting!!!!! I LOVE IT
What the HECK!!!!!
just wad up a brownie or chocolate cliff bar.
Actually, Flour mixed with water makes a dough-like substance. And as for that.....not so sure....you can go the easier way and just get yourself a Milky Way (or a Three Musketeers bar) and mash it up.

About This Instructable

39,232views

23favorites

License:

More by Jesus10555:CorkBoard / Bulliten Board (How to make) How to make your truck/vehicle sound beastly! for $30 (exhaust/muffler)  Poop Prop 
Add instructable to: