Introduction: Project A

A cool gun i made in like 2 hrs, not that great, mainly for looks, but i need to get better, so check it out =D

Still working on it, first shot messes up sometimes, its pretty reliable, but still needs tweaking

Comments

author
Ben_the_Builder (author)2013-07-07

how on earth did you get the mag to work like that?? i try so hard to do things like that, but they never work

author

It mainly works off the pusher, the way its made allows the bullets to still feed horizontally instead of diagonally. And as for the mag actually fitting, it connects in one spot away from the handle direction, and the weight causes the back to go down, but only so far, and it stays in place.

author

wow, so the mag works with both gravity and the relying upon the pusher to make the rounds feed on the angle?

author

pretty much

author

yep.. mind = blown

author
james4 (author)2011-03-29

post!!!!! PLZ

author
Senior Waffleman (author)james42011-03-29

It is, heres the link---v

Project A

author
james4 (author)Senior Waffleman2011-03-29

thx

author
Senior Waffleman (author)james42011-03-29

Your welcome

author
tom tom go (author)2011-03-08

wow cool I'm going to make it,

but just one thing what is the max. range?

author

To be honest, i didnt measure, but it got the same range as the ghost 3.0

author
knexguy (author)2011-01-12

I like this, very nice stock connections, especially the pin guide parts. I may even try it on something of my own design.

author
Senior Waffleman (author)knexguy2011-01-12

Credit though :o

author
knexguy (author)Senior Waffleman2011-01-16

I probably wouldn't post, just something for fun.

author
Senior Waffleman (author)knexguy2011-01-19

could you at least post a pic?

author
knexguy (author)Senior Waffleman2011-01-20

Yes, when I actually get round to making something.

author
Senior Waffleman (author)knexguy2011-01-20

kk

author
Raz1r Knex Bull3t (author)2011-01-13

Just want to ask, why not post it this Martin Luther King weekend, you would have three days to post it?

author

ill try, and true

author

Please do your best to post this weekend, because I'll definitely build.

author

still tweaking it

author

How close are you to posting it!? Because I really want to build.

author

Im gonna try my best to do it today, if not tomorow

author

Please try and do it today!!!!!!! A lot of people want you to post!!!!!

author

Yeah, i noticed :D

author

How far are you on the pictures? You know taking pictures.

author

I need to buy another sd card or borrow one, cuz i accidentally scratched mine and now it wont work >.<

author

So let me get this straight, you took the pictures but you didn't upload them because of an sd card? If in that case, use an sd card quickly or borrow one!!!

author

its a micro sd, my mom or dad has one

author

Alright so your going to use that, right? Your mom and dad's sd card? Also did you finish taking pictures yet?

author

Just did, now gotta make the ible

author

Let me know when your done with the ible please!!!!!!!

author

Please post soon though!!!!!!!

author
MegaMetal8 (author)2011-01-11

Lots of people want you to post so please do, i WILL build

author

Soon, not too soon though cuz i have to deal with school, and homework, so not too soon

author

You better. And how long?

author

idk, a week or 2

author

i can wait

author

lol, come in out of nowhere XD

author

:D

author

:P

author

:D

author

Im almost at 1000 comments :D

author

how much more?

author

like 18

author

now 17

author

actually 13

author

Awwwww man

author

yea =/

About This Instructable

700views

2favorites

License:

Bio: i like to mess with knex, i think they are a very creative kinda toy for people that like to build things of all sorts ... More »
More by Senior Waffleman:Knex Gun: InfinityKnex Crossbow: TurbulanceKnex Gun: Galil
Add instructable to: