Introduction: Retribution a K'nex Ball Machine

This is my first instructable so Hi :)

This is my newest ball machine called Retribution its my largest and most complex yet, check out the video on YouTube

3 lifts ( 2 of which are completely new and designed by me ). 2 networks 6 paths 2 new path selector types ( designed and built by me) and loads of new elements. It took 7 months to complete mostly because I had little free time to work on, it was started on December 23rd 2013 and was finished on July 17th 2014 It was around 10 red rods in height ( 150cm ), 3 in length ( 45cm ) and 4 in depth ( 60cm )

feel free to ask any questions and I'll be doing more instructables for the lifts and elements and all the other knex projects I'm working on hopefully this will be the start of many more

Thanks for watching and enjoy ;P - Northern Fields -

Step 1: More Pictures...

Picture of More Pictures...

Comments

clid322 (author)2015-01-22

THAT IS SO AWESOME

NorthernF (author)clid3222015-02-01

Hahaha thanks Im now working on an even bigger ball machine that takes up an entire room ;)

sandroknexmaster (author)2014-08-31

Great ball machine!

The part at 3:44 reminds me of something ;)

Thank you so much it means a lot coming from such a great knexer such as yourself ;) yes I may have borrowed your idea from paradox hehe I thought it was such a good way of showing what actually happens under the white connecter floor is it ok that I've done that ? you honestly inspire me so much I love all of your machines thanks again ;P

Thank you! I'm happy to inspire you :) And I like it very much when I see my ideas in someone else's ball machine, even when it comes to editing, so no problem at all :)

knex akbar (author)2014-08-31

Nice!

NorthernF (author)knex akbar2014-08-31

thank you it means a lot which path do you like the most ? ;)

knex akbar (author)NorthernF2014-09-01

The one with the looping

NorthernF (author)knex akbar2014-09-02

Haha thanks yeah that seems to be most peoples favourite I wish I could have made it longer I'm probably going to do a similar path in my next ball machine I'm making :)

knex akbar (author)NorthernF2014-09-02

Good luck, how much knex do you have?

NorthernF (author)knex akbar2014-09-02

thank you well actually today I bought around 1000 new pieces for the new ball machine but in total I think around 5000 to 10,000 pieces less than I'd like to have but more than most people haha ;P

knex akbar (author)NorthernF2014-09-03

Lol I have around 11000 pieces, but I'm going to buy some rippin rockets soon because I have cut all my tubing in way too small pieces and I really want to make some tracks with allot of tubing

NorthernF (author)knex akbar2014-09-03

Oh really wow I wish I had more knex I guess you can never have enough haha I get the knex I buy just as individual pieces on knex user group ? but I know how you feel all my tubing is too short to so I have to like stitch it all together with the yellow clips lol but you can just get like 3 meters of just tubing off knex user group but they do sell sets as well ;)

knex akbar (author)NorthernF2014-09-04

Knexusergroup is way too expensive, I also don't like the colors of the pieces they sell, I prefer the classic colored knex so I buy my knex secondhands.

But then the bad thing is that other people who sell their sets also cut their tubing lol

I might buy some knex balls and tubing there tough.

NorthernF (author)knex akbar2014-09-02

Well funny u shud ask actually today I got around 1000 new pieces delievered for the new ball machine hehe so idk how much in total I have but around 5000 to 10,000 not as much as id like but more than most people ;P

didexo (author)2014-08-31

Very cool! Subscribed!

NorthernF (author)didexo2014-09-01

thanks so much it means a lot I'll follow back :) this is my first instructable so I'll be making others for the lifts and elements but you look like more of a gun guy on my youtube channel I built an oodamo bullpup gun if you'd like to check it out ;P

https://www.youtube.com/watch?v=eMPLUQ9xhWA&list=UUNqpZjQFEFgeHGAJwW_KuwA

didexo (author)NorthernF2014-09-01

Thanks! Will do!

NorthernF (author)didexo2014-09-02

haha yh it is a little crappy gun I just had the idea for and I made a quick video for I hope u like it I'm not very good at making guns lol what's your opinion ? ;P

didexo (author)NorthernF2014-09-02

Well consider the gun isn't entirely yours, I can't really say. But, what you did with the trigger was cool.

NorthernF (author)didexo2014-09-02

thanks yeah your right I did have more guns that I had made but I accidentally deleted them off YouTube and I always thought the LT licorice was the best bullpup knex gun out there so I wanted to build it but now Ii think I like your bullpup wheel launcher more that is one of the best guns I've seen in a long time ;)

didexo (author)NorthernF2014-09-02

Oh that's too bad. Well thank you, I personally think my bullpup wheel launcher is my best gun but I don't think it got thr recogition I though it deserved.

NorthernF (author)didexo2014-09-03

I agree I do think its your best gun on instructables and it definitely deserves more attention I love it tho and yeah more people should see it ;) Ok yeah I'd love to collaborate thanks ! but I don't really know how to do it have you done it before? Oh really haha well at the moment Im building a bigger ball machine going round my whole room but I'd love to collaborate How do you do it ? ;P

didexo (author)NorthernF2014-09-03

First we'd decide on a project, obviously. Then I'd create the ible amd add you to it. It would allow us both to make edits. We would go back and forth modifying each other's work. We could PM each other after we made changes or added something new. Then when we are finished, it would be published. I've done a collaboration with a rail gun that is on my profile.

didexo (author)NorthernF2014-09-02

Maybe, if you'd like, we could try a collaboration. It might help you get recognized and give you some experience building guns as well. Plus I need a project. I only have a small one I'm going to be posting soon.

blockabloke (author)2014-09-01

Kewl brilliant for newb! :D

NorthernF (author)blockabloke2014-09-02

thanks ! hopefully I'll keep improving and getting more knex haha thank you so much ;D

akshat21045 (author)2014-09-02

This is really cool, especially for a new K'nexer. Welcome to the community, and here's a sub for this one.

=D

NorthernF (author)akshat210452014-09-02

Thank you yeah I did want to start my first instructable as a good one haha thank you so much hopefully I'll keep getting better thank you so much it mean so much to me that people enjoy it thank you I'll sub back ;P

hunter999 (author)2014-08-30

This looks awesome! I love it all, thanks for sharing, I see great potential :-)

NorthernF (author)hunter9992014-08-31

thank you so much I love your bridge investigation as well thank you I hope to live up to your expectations hehe it means so much to me that people like it especially people like you who inspire me so much :) and I'll hopefully be posting more instructables for the new lifts and elements as well thanks :P

NorthernF (author)NorthernF2014-08-31

wait I was looking at your page and your from the UK too !!! ;D I haven't seen any other knexer from England hahaha wow I think it's just you and me ;P

MsSweetSatisfaction (author)2014-08-30

*whistle* that look awesome and I love the aesthetics of it. I would love to see how you made it, for a newbie like me the pictures just leave me in stunned awe. Thanks for sharing!

Thanks I only used my phone to take the pictures haha but I'm glad you like them ;) well I really just started with the frame then added the lifts and then the paths it does sound simple but it took me 7 months lol :) I do have a video on my youtube channel of me taking it down if that helps ?

https://www.youtube.com/watch?v=NaBNZmsWlyU

thank you so much :)

Lucas The Boss (author)2014-08-30

great first post you normally don't see this out of a newbie great job

NorthernF (author)Lucas The Boss2014-08-31

Haha thanks I did take a lot of inspiration from other knexers thank you so much it means a lot to me it took me so long to build trying to add new elements and lifts thank you so much :)

Sorunome (author)2014-08-30

Nice ball machine! I love the wheel lift thingy :D

NorthernF (author)Sorunome2014-08-30

Haha thank you that means a lot to me thank you I'm going to do a separate instructables for the lifts as well so they'll be an instructable for the wheel lift :)

Sorunome (author)NorthernF2014-08-30

yay! :D

About This Instructable

352views

4favorites

License:

Bio: I make K'nex Ball Machines. Here you'll find instructions for some of my simpler projects and photo diaries of my more complex machines ... More »
More by NorthernF:K'nex Ball CounterNew K'nex Ball Machine update 1Liten a K'nex Ball Machine
Add instructable to: