Introduction: Sniper Mods to Viccie.B1993's Sipriani Rifle

Here are some sniper attachments for the Sipriani Rifle. The scope really works 100% and i added a stronger stock and a bipod ( with 6 legs ). PLEASE rate and comment and enjoy. AND THANKS TO VICCIE.B1993 FOR THE GUN!!!!!!!!!!! 5 STARS!!!

Pros:
working scope
killer looks
bipod
stock

Cons:
stock isn't the strongest it could be
nothing to improve the guns fire range, but still looks beast

P.S. My rifle might look shorter than the actual rifle because i shortened my gun by 2 inches because my rubber bands kept snapping.

Piece Count: (not that many)

Connectors:
Yellow- 19
White- 8
Green- 2
Red- 10
Blue- 2
Light Grey- 2
Orange- 2

Rods

Yellow- 11
Grey- 6
Red- 8
White- 12
Green- 12
Blue- 8

Others

Blue Spacers- 14
Grey Spacers- 2
Metallic Blue Clips- 2

Step 1: Bipod!

haha maybe it should be called a hexopod.

Pic 1. What you are building.
Pic 2. Gather and make these pieces.
Pic 3. Put yellow rod through the gun like so...
Pic 4. Put the 90 degree angle pieces on both sides.
Pic.5. Add the Grey spacers on both sides.
Pic 6. Clip the Green Connectors on the yellow rod. Both sides!
Pic 7. Slip the smaller 90 degree piece in like so.
Pic 8. Attach the other side.
DONE :)

Step 2: Scope!

Pic 1. What you're making.
Pic 2. Make these bits.
Pic 3. Make this.
Pic 4. Same thing, different angle.
Pic 5. Attach the 3 yellow connectors
Pic 6. Put those pieces on both sides.
Pic 7. Remove the yellow connectors that were originally on the gun and replace them with white connectors. both sides!
Pic 8. Attach on gun like so..
Pic 9. Put the yellow rod through and clip the orange connector on and then add the spacers and metallic blue clip. kinda tricky.
Pic 10. If the scope doesn't seem to be hitting the right spot when you shoot, try looking through the yellow connectors. this happens because of how much force and how many bands you are using to fire.
DONE! :)

Step 3: Stock!

Kinda sturdy stock. Easy size adjustment... just change rod lengths. ALMOST DONE!!!
Pic 1. What you are making
Pic 2. Make these.
Pic 3. Clip the white rods on in these places
Pic 4. Attach to gun.
Pic 5 and 6. Optional... to help the gun stand up, make this and connect here.

Step 4: How to Load the Gun With the Scope On

All you have to do is disconnect one side of the scope, fold over to other side, load, put rubber bands on, then snap the side of scope back on.

Comments

author
halofreak101 made it! (author)2013-07-21

Here is a mod i did to the third version

13, 8:31 AM.jpg13, 8:31 AM.jpg13, 8:31 AM.jpg13, 8:31 AM.jpg
author
the_boss_builder made it! (author)2012-05-06

how is "bipod" really a bipod if it has six legs isnt it a hexapod or more like that since it has six legs? also i love the scope! ! !

author
KN3XF13ND made it! (author)2012-02-25

I'm going to mod a mod.

:o

author
Skreetsha made it! (author)2009-06-23

Btw, wanna join my knex contest?

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-23

sure! ill join :)

author
Skreetsha made it! (author)Skreetsha2009-07-24

Ey, you do have to make something for the contest, remember? Lol, jk. But enter something please, i'm being bored here. XD Now that i'm talking, do you live in America or Europe?

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-07-24

yeah haha, i couldnt build anything good enough to enter. but i live in america. wisconsin. you?

author
brycerogers289 made it! (author)brycerogers2892010-06-11

i live in shreveport a lond way from you and you viccie.B1993

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002010-06-13

wheres that?

author
Skreetsha made it! (author)Skreetsha2009-07-25

Veenendaal, The Netherlands! ;P But i will move to Utrecht in a year or so, my parents say.

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-07-25

sweet. Oh and by the way, i made a bullet for the sipriani rifle that goes way over 1000 feet that ill post. i used 11 rubberbands to get it to go that far.

author
st j made it! (author)st j2009-06-28

can i join? please? ( I am making a website and you can get a mention on it!)

author
Skreetsha made it! (author)Skreetsha2009-06-28

Uhm... sure, you're a tad late, but i can fit you in!
:P

Heres the link:
https://www.instructables.com/community/TNKI-Tournament-The-New-Knex-Innovationists-To/

author
MegaMetal8 made it! (author)2010-03-21

iv done these mods

there epic!!!

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002010-03-21

 haha thanks :)

author
J Moneyman made it! (author)2009-09-05

ur arms must be freakin huge!

author
tysanio made it! (author)2009-07-08

wtf i dont now how to load my gun help need!!!!!!!!!!!!!!!!!

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-07-08

haha well what you gotta do is un clip the scope on one side. then bend it over to the other side. then just load it like normal. did that help?

author
st j made it! (author)2009-06-28

how du u make the barrel? :-(

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-28

if you go to the sipriani rifle instructables it shows you how to make the whole gun. then just go to this instructable for the mods

author
st j made it! (author)st j2009-07-01

thanks :-)

author
Skreetsha made it! (author)2009-06-28

Aha! I was wondering how you could reload it with that thing over it.

author
knexsniper1 made it! (author)2009-06-22

i like these mods! good job :)

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-22

thanks

author
knexsniper1 made it! (author)knexsniper12009-06-23

your welcome! i thought the bipod was quite interesting because i've never seen one with 6 legs before.

author
OneCorvette1 made it! (author)2009-06-22

Dude nice gun! totally makes the gun cooler! 5 star!!!!!!!

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-23

haha thanks so much

author
Skreetsha made it! (author)2009-06-23

Is it the revised 2.0 or the original?

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-23

its the revised 2.0

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-23

oh yeah... the bipod isnt the best so if you wanna make a better one that would be great

author
Skreetsha made it! (author)2009-06-23

Ey, dude. Can i put these pictures in my Sipriani Rifle Ible? i'll credit you and put up a link. That cool? :)

author
KnexMaster7000 made it! (author)KnexMaster70002009-06-23

yeah and thanks :)

About This Instructable

2,180views

6favorites

Bio: I fricken love knex sooooo much.
More by KnexMaster7000:The X7 ScreamerF22 Avalancer Rifle V.1Avalanche Bow
Add instructable to: