Is your locker bland, boring, without personality? I'm here to change that. I'll give you some ideas on how to personalize and decorate your locker to make it totally yours.

Step 1: Magnet Mania!

Magnets, magnets, magnets! Magnets are useful for holding schedules, lunch cards, and just for making your locker look better!

Look on your family fridge for cool magnets to use. Souvenir shops also have some good magnets. Your local officemax has some nice ones too.

Making your own magnets, however, is much more fun and rewarding. Buy some magnet sheets with the sticky peel-off back, available at OfficeMax and at local craft stores. Pretty cheap. Next, find anything small enough to fit in your hand that you would want in your locker! Some good suggestions are:

Playing cards
Birthday cake toppers
Business Cards
Game pieces (checkers, chess, etc.)
McDonald's toys
Stickers (with backing still on)
Clothing tags

Make sure to cut out just enough magnet for the figure.
Also, you could magnet a small notebook and a pen/pencil to your locker for easy access.
<blockquote>i love decorating lockers but maybe you could add more details maybe i dunno like maybe a shelf to add more stuff and like a magnetic pouch too </blockquote>
I also like psych
I like the poster chose monk is my favorite
Ahhh I love Psych! My favorite show! It made my day when I saw that poster :D
Ha ha My MS has rockin lockers. they are blue, new (no dents or scrapes), and full lockers, not half. haven't put anything in yet besides pencil holder, but am thinking about a weird al yancovic poster. weird al fans go WOOT WOOT!
yeah baby! they see me mowin... my front lawn..... but they think im just too white an' nerdy baby!
His older stuff was better! :P<br />
Indeed :3<br>(wow, I don't even remember posting that &quot;woot&quot; comment, I jus stumbled upon it haha)
WOOT&nbsp;WOOT!<br /> <br />
Our lockers are way too small thin and tall and crammed right next to each others, and having the wall like a foot behind you doesnt help much eather..... =/ and my lockers boring except i drew a beastly pic on my math book ( had to be coverd in brown bag) oh and HI every one! =D
Are you from Wisconsin? Just kinda wondering from your Packers magnet, and Summerfest magnet. Well, anyways, I'm from Fond du Lac, WI.
yup yup yup! I'm in Hartland.
Cool. My neighbors just moved there.
Paste it into Paint, that way you can edit it if need be.<br />
Can someone help me? At our school, people &quot;dead-bolt&quot; each others, which means that they slide the bolt in when the locker is open. After that you have to put the combination in, again, to close it. We have lockers with built in combination/key backup locks. Can anyone help me? I think that you might be succesful by putting in&nbsp;a carabiner clip and sliding it on the latch. Can someone help me?
hey this is kinda like mine! :)
Three of my favorite tv shows lol
Good choise of tv shows
At my school we don't have normal lockers. We have one really thin, tall locker for your coat and another almost cube shaped locker for your books.
me too!
It is annoying because it is hard to decorate.
tahts why I don't go through the trouble of decorating it.
for those nerdier students, maybe add a little cushioning to the inside? dont wanna hurt to much when you get shoved in there
Can we see a picture of the decorated locker? L
When school starts, I'll try and get a pic. I'm going to enjoy summer first! haha :)
OK, hope you have a good summer break. L
monk is awsome

About This Instructable


28 favorites


More by shinyegg: Handy-dandy quarter holder! Your Locker: A Guide to Decorating Swaptree: A Guide
Add instructable to: