Instructables
This is pretty simple. This will show you how to make a super simple bomb type thing. Its actually pretty dangerous, so dont do it around people and you might want to wear gloves as it could explode as your screwing on the cap.
 
Remove these adsRemove these ads by Signing Up

Step 2: Making the dry ice bomb:

step 1. Fill the bottle with water (warm water works best)

step 2. drop a good sized piece of dry ice into the bottle

step 3. Quickly screw the cap on the bottle and run (or throw it)

step 4. Enjoy
grue6 years ago
isn't that illegal in some areas?
Yeah this is illegal in the U.S. I think so I'm not trying it.
All the more reason to do it ;)
Nah....
 @ ripstikfan
What? "me do it allthetime"? 1. failspeel. 2. You really should follow those laws. and ripstik  = fail.

Now that thats outta the way, best works in 2 litre bottles XD
also consider that bigger amounts of dry ice wont mean a bigger explosion. It would be quicker to explode, and explode in your hands however enough vinger and bicarb will result in the same result. Its best if you under compress it, so that it wont explode by itself. In which you can simply through it at the ground cap first.

  -Cheers, Chris
A piece of advice, dont stand close to it. I mean you can. But youll never hear the bang... just a loud ringing. OOOh and dont pack it in a cardboard box filled with packing peanuts.. The mess is a terribly annoying one to clean up.
who cares if its illegal?me do it allthetime
zixx65 grue3 years ago
i think it is in sedona, maybe even cottonwood
Dumchicken3 years ago
poke a hole in the top to get a jet put a teeny hole and you have a rocket!
if u put a bucket over it....get some binoculars
danger boy6 years ago
I have some in my freezer im gonna have to do this. PS: I might make instructions on how to make a vinegar bomb or better version of this.
grue danger boy6 years ago
how could u keep dry ice in freezer? it will sublimate into gas
danger boy grue6 years ago
I didn't know what it was at the time sooo yeah.....
 LOL, awesome

wellyes but at least it slows the sublimination
if u do make a video(if possible)
i dont have a digital cam but i MIGHT be able to post pictures
Matt D6555 years ago
ya the 2 liter and dry ice was fun me and my uncle tom did that.
me too. gunshot my nehibor thout it was.
i live in ireland how do i get some dry ice
you know its almost imposible to make dryice (i think)
(removed by author or community request)
(removed by author or community request)
tru dat.
You really don't even need water, much less warm water. As long as its surroundings are warmer than -79 degrees Celsius, it will work.
I can't agree more.
its frozen Co2
Ry4n5 years ago
what is dry ice ??? and where can i get it?
safeway, some harris teeters
it is frozen Co2 kroger-publix-bass pro shop-seafood places.
Where do you get dry ice? And how much does it cost? thanks!
if u could supercharge this it will make an excellent depth charge give ur friend a heart attck while ur having a nice swim.or u could fish on a shore with it. place out fish food then drop that in and it will kill/stun any nerby fish. lol im going to go do that.
unknown245 years ago
i saw this on WWW.dangerouslyfun.com
assasin325 years ago
this sounds pretty cool i want to try this i hope it goes well :)
ok guys i read some comments and if no one else has given answers i will 1.dry ice is negative 100 something degrees.so it sublimes wherever u put it. 2.use hot water if u can becuz if u use room temperature the water will freeze around the dry ice and less gas will build up. 3.dry ice is available at a lot of seafood stores,otherwise u need to get it from a special store that are kinda hard to find. 4.and just a tip,when ur crushing the dry ice,put a towel over it cuz if one of those little pieces lands on u. IT HURTS LIKE CRAP
boombam6 years ago
You can even get dry ice at your local raleys or safeway
do any of u peps no how to make dry ice
CO2 Its carbon-dioxide in its solid form you could either make it extremely cold or put it under extreme extreme pressure (the companies that make it use both...I think) So its not really something you can do at home.
place it in a cold place such as a freezer. You need to make it 80 degrees below, though. At 80 degrees under water/ice will within 5 minutes be dry ice. Try it.
water will not become dry as as Dry ice is solid carbon dioxide and please find me a freezer that is -80 degrees C
Pro

Get More Out of Instructables

Already have an Account?

close

PDF Downloads
As a Pro member, you will gain access to download any Instructable in the PDF format. You also have the ability to customize your PDF download.

Upgrade to Pro today!