Instructables
Picture of portable tape
This instructable is for people who can't leave home without duct tape and are tired of the bulk.
 
Remove these adsRemove these ads by Signing Up

Step 3: Chop Chop Chop

Insert your index finger into lower hole of cutting tool, insert thumb into upper hole of cutting tool. By slighty opening and closing your fingers a cutting action can be achieved. Use this action to cut along the lines from step 2.

Step 4: Wrap up

Picture of Wrap up
IMGP2454.JPG
Take the roll of tape and unroll a long section place the midsection of the card on and roller up. Repeat as necessary.

Step 5: You're Done

Picture of You're Done
Put the tape into the container and always be prepared. You could add this to an altoids wallet or any other of the millions of altoids projects on this site.
1-40 of 43Next »
jleonhard3 years ago
This may sound too easy and even trivial, but why not JUST use the duct tape on it's self (flatten a piece on itself), that way it won't be any bulkier, you can use every piece of it, it can be made to size for the job or the weight you want.... Sounds so good I want to give it a go.

Just seems like you can make it more portable by not adding unnecessary bulk. my2cents
(removed by author or community request)
duct tape, super glue, and wd-40 can fix just about anything!!!!
bmx458 jimbo3335 years ago
and C4
jimbo333 bmx4585 years ago
good one, ill add that too my list, as the mythbusters say (favorite show) "when in doubt use c4."
joey99 jimbo3334 years ago
or jammie whant big boom
you don't understand. It's a way of life. so is bacon... but that's another story
lol just made group for bacon lovers :D

http://www.instructables.com/group/bacon/
true that brother!
SALUTE TO BACON!!!
duct tape is universal. you can literally use it for everything. for all we know, the edges of the universe are being held together with duct tape.
i saw this awesome shirt that said, "Duct tape is like the force, it has two sides, one light and one dark, and it holds the universe together."
omg. I NEED that shirt lol
yeah i asked the guy if i could have his shirt
he didnt let me....... i wonder why???
where can you get that?!
lol
its the most supreme material ever invented!!!!!!!!!!!!!
barkode335 years ago
Just to be a pain...an extra idea using some card or something that can be cut but is quite think i would make the side a little thicker and therefore stronger... (Y)
Codester936 years ago
Can someone lend me there brain, I dont have all the supplies I need...
Don't worry, You can buy one at the dollar store! That's what my friend did!
Yay for the dollar store! :) This is getting alittle of topic, plz don't respond to my comment any more :)
This comment right here?
im responding hahahahahahahahahahaha
where do u live ill give u mine...lol
macdadyabc7 years ago
yah, this one camping article said wrap it around a cut to size pen tube, and then put it in a film canister, or just keep wrapping it. good instructable though
that sounds like a better idea. but both are equally good.
yeh it works good, and my lil sis is talking in her sleep lol random
Derin6 years ago
maybe you could make a wheel to wrap duct tapeand a hole on the side as exit then when you need it pull and use the sharp edge to cut
Sheamus6 years ago
not bad but i still like the instructable on flattening the duct tape better found them both because when i'm bored, i search "duct tape" on here lol
Codester936 years ago
Very nice instrucable. Useful and easy
bruno130697 years ago
My town's video store gave me 2 cards when I signed up. They are both in my wallet, but one's a 'flat pack'!
zsfrack7 years ago
Great instrutable, you can also add electric tape(if you need) and paint the card so is more "cool"
adidame7 years ago
Pfft, no one uses film anymore; I use my Nalgene bottle.
mrmath7 years ago
Your->Something belonging to you You're->You are done Pet Peeve. Have to put it in there.
Again.
I know. It happens so often that you would think it would stop. Maybe I should just stop.
Eddbot7 years ago
nice idea, that's pretty cool
Ramnosity7 years ago
Tis really cool
Ward_Nox7 years ago
my late grandfather would have loved this
1-40 of 43Next »