a simple gun made of a few knex pieces and a rubber band made to fire paper clips.

Step 1: build it

take 2 yellow sticks and a connector with ony 2 clips side by side and connect the sticks into the connectors.
sweet. noobs in math class-look out!
1haha, i used it on school!! thats really fun!! my teacher was angry!! unbelieveble!<br><br>THX!!
I'm making a instructable that's sort of like this. Want to see it before it's published?
Why not just use the thumb and index finger in place?
I found it worked better if i bent it apart a bit.
wow it works brill<br>THX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<br>
Could be good for hornets
it would be awesome or hornets!!!!!
you could use your fingers stupid
Wait, wouldn't it just be better if we fired a stage three hornet from it? It seems like less work, for twice the effect.
wats a stage 3 hornet? im jw
hmm, maybe use a protractor instead? you *might* have one at work.<br/>and when i use it i unfold the paper clip except the last loop<br/>
Decent not as good as the finger Honet though Peace to all peeps
ow wtf the rubber band snapped and the paper clip backfired onto my forehead.
whatever u do dont use string it is rubbish
i like using hornets as amo....my biggest problem is my rubber bands keep breaking
super easy considering i have 2 big containers of Knex in my room.......im gonna make so much money off of these
sorry about not having pics, i couldnt get it to work. comments welcome.
man i made this thing automatic!
What could I use instead of k'nex peices I don't have any.
nice instructable i made a stand for mine
What if you don't have knex
nice 1 !!! but isnt the paper clip just gonna stay on when u shoot?
please help!!!! how do i fire it
This is probobly the most painful thing i made, other than my ink tube shooter which I dont want to talk about.
<a rel="nofollow" href="http://www.instructables.com/id/EZC77920B5EUSZO2SS/">wasps</a>i made thes and they shooy out of your finger like your instucatabel but they arnt paper clips they would shoot out of that thing the same if not better way<br/>
That's a nice little jiggamathing
damn i wish i had knex all i got is a million lego pieces
Awsome, simple yet efficient, good work.
9 out of ten times it worked for me, and in step 3 the clip is upside down
no it almost always works, and when it doesnt fire you just didnt put them on right and i did test it and paperclips are everywhere now.
Step 3 : Did you try it ? I'm pretty sure if you release the paperclip like you showed in this step, it will not go very far and stay on the rubber band... You may try to bend it so that the 'external' end of the paperclip make a "V". Then, bend the internal to prevent to hang on the rubber when releasing... I know my explanation is not very good, I lack some english vocabulary to explain myself...
lol, that's cute
I got the pics to go on, yay!

About This Instructable


34 favorites


More by JustListenToMe: ink tube knex gun simple paper clip gun
Add instructable to: