Instructables

Simple paper clip gun

a simple gun made of a few knex pieces and a rubber band made to fire paper clips.
 
Remove these adsRemove these ads by Signing Up

Step 1: Build it

take 2 yellow sticks and a connector with ony 2 clips side by side and connect the sticks into the connectors.

Step 2: Finishing

take an end connector with only one slot and thread the rubber band thru thru the hole. Put one end of the rubber band thru the other and make it tight. take another connector and do this again with the same rubber band so the rubber band should be tightly on both. Attach to the ends of the yellow sticks.
peyton141 year ago
sweet. noobs in math class-look out!
1haha, i used it on school!! thats really fun!! my teacher was angry!! unbelieveble!

THX!!
BuhBomb2 years ago
I'm making a instructable that's sort of like this. Want to see it before it's published?
benny80252 years ago
Why not just use the thumb and index finger in place?
Plo Koon3 years ago
I found it worked better if i bent it apart a bit.
techdeck123 years ago
wow it works brill
THX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
calloween4 years ago
Could be good for hornets
it would be awesome or hornets!!!!!
nkk076 years ago
you could use your fingers stupid
xmtr nkk073 years ago
LOL XD
lololololololo
Wait, wouldn't it just be better if we fired a stage three hornet from it? It seems like less work, for twice the effect.
wats a stage 3 hornet? im jw
jamescobb4 years ago
hmm, maybe use a protractor instead? you *might* have one at work.
and when i use it i unfold the paper clip except the last loop
Decent not as good as the finger Honet though Peace to all peeps
ow wtf the rubber band snapped and the paper clip backfired onto my forehead.
ezah5 years ago
whatever u do dont use string it is rubbish
quesoman5 years ago
i like using hornets as amo....my biggest problem is my rubber bands keep breaking
quesoman5 years ago
super easy considering i have 2 big containers of Knex in my room.......im gonna make so much money off of these
JustListenToMe (author) 7 years ago
sorry about not having pics, i couldnt get it to work. comments welcome.
man i made this thing automatic!
how?
What could I use instead of k'nex peices I don't have any.
TJS6 years ago
nice instructable i made a stand for mine
What if you don't have knex
pooboy7 years ago
nice 1 !!! but isnt the paper clip just gonna stay on when u shoot?
caddilac7 years ago
please help!!!! how do i fire it
This is probobly the most painful thing i made, other than my ink tube shooter which I dont want to talk about.
robodud37 years ago
waspsi made thes and they shooy out of your finger like your instucatabel but they arnt paper clips they would shoot out of that thing the same if not better way
aiden1200007 years ago
That's a nice little jiggamathing
Black Sheep7 years ago
damn i wish i had knex all i got is a million lego pieces
Bad Donut7 years ago
Practical.
cry_wolf7 years ago
Awsome, simple yet efficient, good work.
JustListenToMe (author) 7 years ago
9 out of ten times it worked for me, and in step 3 the clip is upside down
JustListenToMe (author) 7 years ago
no it almost always works, and when it doesnt fire you just didnt put them on right and i did test it and paperclips are everywhere now.
alexsolex7 years ago
Step 3 : Did you try it ? I'm pretty sure if you release the paperclip like you showed in this step, it will not go very far and stay on the rubber band... You may try to bend it so that the 'external' end of the paperclip make a "V". Then, bend the internal to prevent to hang on the rubber when releasing... I know my explanation is not very good, I lack some english vocabulary to explain myself...
Neodudeman7 years ago
lol, that's cute
JustListenToMe (author) 7 years ago
I got the pics to go on, yay!
Pro

Get More Out of Instructables

Already have an Account?

close

PDF Downloads
As a Pro member, you will gain access to download any Instructable in the PDF format. You also have the ability to customize your PDF download.

Upgrade to Pro today!