2513Views19Replies

Author Options:

safety matches... Answered

ok, i am thinking of creating an instructable on how to ignite saftey matches with-out the box, but i dont know if people would be interested or already know how to do this, please say "yay" or "nay" for this instructable to go ahead, thanks.

19 Replies

user
LasVegas (author)2007-09-28

The instructable is sorely lacking content. It's supposed to be a step-by-step how-to to do something. Not a introduction to a video that isn't even part of the instructable, but a link. As to lighting a safety match away from the box... Just about any mildly abrasive surface will work. I like to light them from the thigh of my jeans, the zipper, sole of my shoe, thumb nail, teeth, etc. Showing multiple techniques could have made a great Instructable.

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)LasVegas2007-09-29

well all of those ways to light matches seem great... for strike anywhere matches, u try lighting safety matches on jeans for example, it just doesnt work!

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)2007-09-26

YEAH!! i have fixed the video and the instructable, published! so now u can see for ur self how to light the match :D

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
Goodhart (author)andy602007-09-26

In essence it appears you are lighting it by the heat of the friction of the strike. I would also surmise (correct me if I am wrong) that it took quite a few attempts before you got a "light" (there were quite a few "scratch" marks before the one lit that you have on video).

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)Goodhart2007-09-28

well it took, around 2 strikes per match, yer i know theres a lot of those marks lol, but those were of previous matches. :D thanks for the input

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
IlluminatedAntichrist (author)2007-08-08

BTW- The way you ignite the matches, is it completly impromtu or do you need a battery or something?

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user

all you need to light the match is a cupboard door and a safety match lol check the instructable out its now published and i'm trying to fix a video

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
Chris Chadwick 1985 (author)2007-08-04

You can do it on glass but it leaves a little line where you dragged the match head down the glass, Also if you spend time and are patient with good hand eye co-ordination you can light the heads of two matches of each other but that is hard to do.

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user

I tried that glass method about 600 times and it still did not ignite, it did not even sparked.

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)2007-08-08

GOOD NEWS!! the instructable is finished BUT the video isn't working i even tried it through you-tube :s but atleast the writing is there!

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
rasengan609 (author)2007-08-07

so whens it goin to be done? its supposed to be almost 3 days i mean wtf?

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)rasengan6092007-08-08

yeah, sorry about that i have been looking for the lead for the camera and the pc for 3 days, i got it now tho and the instructable will hopefully be finished today! :D

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
TheCheese9921 (author)2007-08-04

Is it the method where you dry your teeth and light it off them, because I could never get it to work

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)TheCheese99212007-08-04

nope lol its actually a lot eaier than you think, i am getting the pics and it should be finished tomorrow ; )

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
andy60 (author)2007-08-03

yer ok, i will start creating this instructable tomorroe :D

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
lightpacker (author)2007-08-03

YAY please make this quick!

Select as Best AnswerUndo Best Answer

user
Danny (author)2007-08-03

yay becuase i have always wanted to know :) as long as its easy and doesnt cost much

Select as Best AnswerUndo Best Answer