647Views73Replies

Author Options:

Cataclysm Ball Machine Update 2 Answered

Hey everyone, here's an update video and pictures of Cataclysm. I finished the ball launcher, added the wheel lift, and built the chain path lift. The video doesn't show the arm lift working because I took the batteries out of the motor to prevent corrosion. The ball launcher doesn't send the ball all the way up half the time, so I'm going to have to redo the track coming out of it. I also need to add a gate at the bottom of the arm. Click here for more pictures!

Video: don't forget to watch it in HD!



Enjoy!

Comments

The forums are retiring in 2021 and are now closed for new topics and comments.
0
TwistedParadox
TwistedParadox

10 years ago

What is the most important piece for paths and elements?

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 10 years ago

Blue rod. I always run out of them, hehe.

0
Kairah
Kairah

11 years ago

 Who cares! :p

0
zchan1120
zchan1120

11 years ago

Instead of rebuilding the ball launcher lift, why don't you just add a second launcher halfway up? I saw two on your table in your video of wipeout?

Also, I am building a new ball machine using an enlarged version of you small wheel lift in this update. I also am planning to use the ball launcher lift when i can get my hands on a few of them. do you now where I can get them cheap? BTW, i also commented you on Wipeout. please respond.

0
~KGB~
~KGB~

11 years ago

so, any progress???

0
~KGB~
~KGB~

Reply 11 years ago

any pics lol..!"!

0
~KGB~
~KGB~

Reply 11 years ago

k =D

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

You are my 1500th commenter!

0
~KGB~
~KGB~

Reply 11 years ago

yayz! lol

0
coolknexcreations
coolknexcreations

11 years ago

But in the video the name is still Xyphos ( by the way, its awesome. are you posting?)

0
coolknexcreations
coolknexcreations

11 years ago

I thout your new ball machine was going to be "Xyphos" (i probably spelled that wrong)

0
Jesus.
Jesus.

11 years ago

WOW!!! 5*! THIS IS AWESOME!!!!
Even my mom thought it was awseome!

0
Jesus.
Jesus.

Reply 11 years ago

Your welcome!
That was my 500th comment!

0
Tornado96
Tornado96

Reply 11 years ago

Mine too! :-P

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Lol. My mom also likes it. :-P

0
Mr. Muggle
Mr. Muggle

11 years ago

Yeah update #2, Totally 5 STARS, you're saying: coming soon, How soon?

THIS IS AWESOME

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Thanks, maybe in Spring or Summer (I put coming soon to make people excited XD).

0
Tornado96
Tornado96

Reply 11 years ago

It worked on me :-)

0
Jesus.
Jesus.

Reply 11 years ago

Me too! : -P

0
Tornado96
Tornado96

Reply 11 years ago

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

0
knexfreak95
knexfreak95

11 years ago

 damn you have a sh*t load of red rods how many do you have

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Quite a lot of them. I have never had problems with running out of red rods.

0
knexfreak95
knexfreak95

Reply 11 years ago

 can u give me a estimant of them so i can kinda guess home many to buy for my new ball machine

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

About 20,000-30,000.

0
knexfreak95
knexfreak95

Reply 11 years ago

 how many RED rods you have not all your knex

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Oh, probably 2,000 or more.

0
knexfreak95
knexfreak95

Reply 11 years ago

 dang dude i only got like 130 wanna give me like 500

0
Tom Buckey
Tom Buckey

11 years ago

Looks great. Do you have any idea for when it will be finished? Can't wait.

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Probably sometime in the beginning of summer.

0
Tom Buckey
Tom Buckey

Reply 11 years ago

Hey, I just noticed this was my 600th comment. Well done!

0
ajleece
ajleece

11 years ago

I'm stealing some of this. xD

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

Okay, just give me some credit. :-)

0
Tornado96
Tornado96

11 years ago

THIS IS DA BOMB! Please finish it soon. 10 stars if i could.

0
pls
pls

11 years ago

 Loud.

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

I found a way to make it quieter. :-)

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

It actually isn't that loud, the video makes it sound louder than it really is.

0
~KGB~
~KGB~

11 years ago

post that ball launcher! cool! 5*

0
Shadowman39
Shadowman39

Reply 11 years ago

I'm planning on it, thanks!