128Views12Replies

Author Options:

i have 3000 springs Answered

i have like over 3000 springs and get more every day. what can i do with them? they are about 1 1/2 inches long and 1/4 inch in diameter.

Tags:springs

Comments

The forums are retiring in 2021 and are now closed for new topics and comments.
0
Zaphod Beeblebrox
Zaphod Beeblebrox

11 years ago

make a flexible sculpture r somethingor just give them to me

0
Goodhart
Goodhart

11 years ago

Hmm, what kind of strength are we talking; like those found inside of pens, or like those found inside of automobile door locks?  :-) 
0
glowdevilduck
glowdevilduck

Reply 11 years ago

http://fotosa.ru/stock_photo/Thinkstock_JI/p_311992.jpg
looks kinda like that

0
Goodhart
Goodhart

Reply 11 years ago

Hmmm, yeah  it does seem a waste  (I have a similar problem with the plastic tracks that they bring in the packets of coffee and teas for the office machine in on.   They are so much like tracking for lights (but much flimsier) and I am having difficulties coming up with a viable way to use them.

Let me think about this for a bit......maybe someone else will chime in soon.
0
neilh
neilh

Reply 11 years ago

If the coffee packets tracks are "Flavia" brand, the can be interlocked in an octagonal tube, if you alternate the direction of each one.  The resulting tube is pretty strong, and about 1.25 inches in diameter. 

Note, it's been a couple of years since I have worked somewhere where we had one of these coffee machines, so things may have changed. I had a bout of free time on my hand one morning, and came up with this.

The rails I remember were a horizontally squished C shape, try flipping one over and sliding it in the channel from another one, repeat for 8 total.  you could put a LED light inside or make a longer one by staggering the edges.

0
neilh
neilh

Reply 11 years ago

Cool. Good luck

BTW:  I didn't see your other post about the rails, I was just reading this thread and thought I would chime in.

Cheers,
--Neil.

0
Goodhart
Goodhart

Reply 11 years ago

Oh yeah,  *sigh* I had to re-read my other post to remember I had mentioned those in there :-)   Sorry,  aging can be hazardous to your health it appears   LOL 
0
Goodhart
Goodhart

Reply 11 years ago

the can be interlocked in an octagonal tube

 Yeah I stumbled on this one day.

As for the others,  yes, I have been coming up with a lot of different "semi-ideas" but nothing approaching a "project" yet.    BTW,  did you mean to post that here, or on the forum I asked bout the Plastic rails? 

0
glowdevilduck
glowdevilduck

Reply 11 years ago

well they not as flimsy as pen springs and i dont know what car lock springs are like theyre stiff ish. theyre used to protect our vials at my work and after we get the vial out theyre trash

0
killerjackalope
killerjackalope

11 years ago

That's quite a pickup line...

You could stretch them out and use them to hold your tattered jeans together... Like me...

0
crapflinger
crapflinger

11 years ago

home made mattress?
moon shoes for your pets?


or you could send them to me....i love springs

0
RedneckEngineer
RedneckEngineer

11 years ago

First thing that came to mind was use them as a wire holder on computers to keep the wires orginized.  You could mount them on boards laying down to hold envolopes and other paper work or standing up to act as pen/pencil holders.  Just a few simple ideas.