359Views14Replies

Author Options:

what do yall think? Answered

btw what happend to not liable any ways OK i was bored today. It acutaly rained in so cal so I made this thing its about 5 feet tall and its a pnumatic blow gun thing with a electronic scope i coulnd find the presure rated pvc thing nor the co2 tanks so i used the next best thing A COKE BOTTLE AND A BIKE PUMP WOOOOOOT. i Know people are going to say why the (*(& are u using a coke bottle its because i only need 25-30 psi with a paper dart tiped with a paperclip and foil it went about well outa my houses yard passed my neighbors yard to my 3rd row down neighbors yard (thak god!)

Discussions

0
None
amonkeyt

10 years ago

I pumped up a large water bottle ( < 2 liters) to 120 psi

0
None
knoxarama

10 years ago

what did you use for the trigger

0
None
Constructo Man

11 years ago

OC so cal is the best. Is that where you made it? If so, what is your take on the fires occurred recently?

0
None
teaaddict314

11 years ago

oh and btw on mythbusters they found that 80 psi with a 2l bottle is safe

0
None
gotjateaaddict314

Reply 11 years ago

realy hmm na lol my paper dart tiped with a paper clip got stuck in a peice of oak at 35 psi and the triger is a modified valv from homedepot i replaced soem things lol and tomarow im gonna add a bolt and a clip and try to use co2 bttles instead (get em cheep at walmart lol)

0
None
teaaddict314gotja

Reply 11 years ago

like the 12 grams or the 20 oz bottles?? the co2 might be kinda tough to use cause its a very cold gas and very high pressure...i wouldnt use it personaly just for safety issues....you should just buy a paintball gun if u want to shoot stuff fast...at walmart u can get a gun for like 60 bucks...

0
None
gotjateaaddict314

Reply 11 years ago

i already have a pintball gun and a airsoft gun im just doing this cuz im bored lol

0
None
gotja

11 years ago

damn it i broke my bike pump needle TT_TT

0
None
teaaddict314

11 years ago

im wondering how you guys made the trigger? just a valve from home depot? or some diy thing

0
None
gotja

11 years ago

any1 else?

0
None
Firebert010

11 years ago

I have one like that, I put a little more effort into mine (no offense) You could attach a hand pump like I did to mine. How do you put your darts into yours? That barrel doesn't look removable. Yay coke bottles.

HPIM0522.JPG
0
None
gotjaFirebert010

Reply 11 years ago

its removable but i made this in like 15 mins cuz it stoped raining almost imidiatly after than and my mom dumped the thing with water so i had to dry it lol umm on the botom im eventualy gonna add a bolt and and a presure rated thing and i realy dont like andles that much so ill probibly make one out a wood to answer ur question its kinda like a break barrel bb gun u load it in like you see where the scope is like right there