Colt Python / .357 Magnum Model

Introduction: Colt Python / .357 Magnum Model

About: AKA Roborovski, and Cowscankill for several years. I'm a mechanical engineering undergrad.

This is my model of a Colt Python, AKA the .357 Magnum by Smith & Wesson. This was inspired by this Instructable, though I added many of my own details, such as the swing out cylinders. https://www.instructables.com/id/Cardboard-357-Magnum-Prop/
Check out that link if you want to see how to make one!

Be the First to Share

    Recommendations

    • Colors of the Rainbow Contest

      Colors of the Rainbow Contest
    • Maps Challenge

      Maps Challenge
    • Fandom Contest

      Fandom Contest

    24 Discussions

    0
    Lildevil963
    Lildevil963

    9 years ago on Introduction

    yours is alot better then that one with instructions can u make your own on how u did yours

    0
    Kaiven
    Kaiven

    Reply 9 years ago on Introduction

    I made mine using his instructions lol... how would I post my own instructions if they are the same?

    0
    Kaiven
    Kaiven

    9 years ago on Introduction

    There is! Check my profile for the TEC DC 9.

    0
    lemminggenocide

    I like everything about this except the use of corrugated cardboard.
    you just earned yourself another 5 starts XD .

    0
    Kaiven
    Kaiven

    Reply 10 years ago on Introduction

     Yeah, I'm still looking for a way to change the look of the corrugations. 

    0
    Braeburn
    Braeburn

    10 years ago on Introduction

     Hmmmm..if I make this and that knife...all I kneed now is a papercraft pinstriped tuxedo, and a paper ski mask.

    0
    Spycrab
    Spycrab

    10 years ago on Introduction

    oh sweet!
    i tried to make one myself, turned out weird. :P
    5*

    0
    Camisado
    Camisado

    10 years ago on Introduction

    Make an MK. 23 SOCOM or AK-74sU model. If you do, I will worship you until the end of time... Nah just kidding, but still, that would be pretty sweet.

    0
    Kaiven
    Kaiven

    Reply 10 years ago on Introduction

    Lol, I need to look up what they are xD Right now I am making a  p90, and after that a Mossberg 560. So, I kinda got my hands full.

    0
    Camisado
    Camisado

    Reply 10 years ago on Introduction

    Awesomesauce! Make the P90 first, the Mossber 560 sucks.

    0
    Kaiven
    Kaiven

    10 years ago on Introduction

    Well yeah... It's not like many people listen to non-professional artists. Go to the Audio Portal at Newgrounds, THEN type the song/artist.

    0
    Patented
    Patented

    10 years ago on Introduction

    Hey what happen? I post a comment couple days ago and its not here anymore.. but heres what I said : Very nice gun ! it look very realistic! and your zombie movie is also great! I like the way you are in fist person shooter! seriously, everything is very well done! ps. im am soon going to finish my mac 10!!

    0
    Kaiven
    Kaiven

    Reply 10 years ago on Introduction

    Sweet! Can't wait to see haha. I am almost done making a butterfly knife from paper :D

    0
    junkfactory886

    Super awesome. I love the swing-out cylinder, and that wasn't a lame test film. I love your take on my instructable. I may Even Make a twin of my original w/ swing-out cylinder. Great Job!

    0
    junkfactory886
    junkfactory886

    Reply 10 years ago on Introduction

    Oh, and I forgot, I left out the trigger in mine because i have an annoying habit of spinning things, and i thought it would be cool to spin the gun. 'Twas.

    0
    Kaiven
    Kaiven

    Reply 10 years ago on Introduction

    Haha, nice. I think I will get started on my Mossberg now...

    0
    Kaiven
    Kaiven

    10 years ago on Introduction

    Azalea by XennoxX.. I think it is from Newgrounds, but not sure.