369Views31Replies

Author Options:

Happy Birthday instructables! Answered

Today, I suppose, is Instructables official 5th year anniversary! Shweet.

Discussions

0
None
techguru14

5 years ago

Go search Google for "the wayback machine" and search for Instructables.com to see what they looked like in their infancy - Instructables has come so far!

╔♫╗────────╔═╦╗─♫╗╔╗─╔╗─♥──
║╩╠═╦═╦═╦╦╗║╚╠╬╦╣╚╣╚╦╝╠═╦╦╗
║╦║╬║╬║╬║║║║╔║║╔╣╔╣║║╬║╬║║║
╚╩╩╩╣╔╣╔╬╗║♫═╩╩╝╚═╩╩╩═╩╩╬╗║
────♫╝╚╝╚═╝─────────────╚═♥

0
None
Kiteman

8 years ago

Hmmm... Today (29th) is the fifth anniversary of Hurricane Katrina...

Coincidence?

0
None
PlasmanaKiteman

Reply 8 years ago

Wow, very odd! I was the victim of Katrina BTW ^^

0
None
KitemanLithium Rain

Reply 8 years ago

Possibly a hive mind?

(Do you think he was struck by lightning? It would explain a lot of his Instructables)

0
None
PlasmanaKiteman

Reply 8 years ago

Haha! No... But on most summer nights (I think it is between 1AM to 4AM) you get some pretty spectacular lightning displays followed by rumbling booms. I miss that, I rarely ever see lightning strikes in England... :-(

0
None
KitemanPlasmana

Reply 8 years ago

You're living in the wrong area, then - move somewhere flatter.

0
None
kelseymhPlasmana

Reply 8 years ago

Are you just the Superdome, or are you the whole southern half of Louisiana?

0
None
Plasmanakelseymh

Reply 8 years ago

Nah, Im just another human being :-)

0
None
NachoMahmaKiteman

Reply 8 years ago

. I don't know about coincidence, but it sure is convenient. Similar to things that happen on December 7th (Pearl Harbor), September 11 (World Trade Center), my birthday, and other disasters.

0
None
jamiec53

8 years ago

Lol, aug 28 is my birthday!!!

0
None
ewilhelm

8 years ago

I consider 2005-08-20 to be Instructables' birthday. That's the day we publicly launched the site at a conference.

0
None
Yerboogiemanewilhelm

Reply 8 years ago

Dang it, I was off by eight days. I will mark my calendar for next year.

0
None
Kitemanewilhelm

Reply 8 years ago

Hey, you could have reminded us!

0
None
Lithium Rainewilhelm

Reply 8 years ago

Whoa! I thought you were dead!! I was setting up a fund for Corvidae/Christy and everything!

0
None
caitlinsdadLithium Rain

Reply 8 years ago

Have you no faith? You just gotta believe...in muppets or clones, anyway.

DSCF1448.jpg
0
None
zascecs

8 years ago

I found this cake lying around in the internet...


...it doesn't by chance happen to be the robot's cake? 

cake.jpeg
0
None
zascecscaitlinsdad

Reply 8 years ago

It needs to watch it's weight anyways...

...I'll keep the cake for myself...

Instructables Robot.jpg
0
None
scoochmaroo

8 years ago

HQ is celebrating with Go Kart racing!

0
None
Kitemanscoochmaroo

Reply 8 years ago

We need pictures, and slow-motion video of the crashes!

0
None
Kitemanlemonie

Reply 8 years ago

Scooch seems to agree with the date...

(I seem to remember somebody [Eric?] saying that the earliest projects were not "live", but were part of adding some starting content to the site. Don't forget, Instructables is their second attempt at a "how to" website - the first was mainly kite projects.)

0
None
Tool Using Animal

8 years ago

WhoIs Instructables.com
Creation Date: 21-jun-2005

Someone's lying about their age. ;-)

0
None
NachoMahma

8 years ago

     HAPPY BIRTHDAY!!

0
None
Kiteman

8 years ago

Yay!

animated-snoopy.gif
0
None
Yerboogieman

8 years ago

https://www.instructables.com/answers/when-did-instructables-start/?comments=all#CA8XM7LFVMV5X11