224Views54Replies

Author Options:

What's with people not letting others post guns???? Answered

I've recently seen comments from people who want to post other people's guns.  Most of the time, it ends up in a denial and everybody is upset.  Someone went ahead and posted the rectangle (giving 100% credit to oodalumps), and got complaints of not asking permission.

Here is what I have to say about this:  If people won't let you post their guns for them, make a gun that fires like their gun, but make it original and different from theirs so they can't complain about asking for permission when you post.  Make sure it performs similar or better to the other gun too. 

The reason I posted my OMEN XR was because nobody could post the rectangle, so I decided to give them something else to build that works the same, but is designed differently.

Discussions

i known what you trying to say
i've build the sexbow from zak but he don't want me to post it

does it really matter? if the person can make the gun from the pictures why can't everyone else?

The BR18 is an incredibly difficult design, and only those more experienced could actually make the gun, particularly the turret. I posted it because lots of people who couldn't asked me to.

The BR18 is one of the simplest guns out there. IT'S A REPEATING WRECKTANGLE PEOPLE.

The gun is, I agree, but the 18 and 32 shot turrets are very complex

Not really. All you need to do is make two barrels. Then it's the exact same thing.
The 18 and 32 shots are hard to build, but not to understand.

meh, many would disagree

Well yeah after looking at it they are like "Help!" without trying to make it.

Well that was my initial reaction too lol! But after taking a closer look it did come to me easy, but some people just can't build from KillerK's or BakenBitz's pictures.

That's what I think. Build 2 sections, then IT'S THE EXACT SAME THING!

I know it's funny, Just like most knexers on youtube.

If you look beyond the first couple of search results or use specific K'nex gun terminology in the search there are a few decent guns out there.
But yeah most of them are crap. 

For the most part, they're like 1 year behind 'ibles. Which is like 3 months behind KI.

Despite all the vids ibles and KI people post, the standard hasn't gotten any better.

They don't work as a community. We build and design based on some ideas and some guns, but a lot of them are stranded building with little or no help. he he

Hey knex_lover, I fixed the bend in the pin on the old Jackal v4 I posted on youtube.  I replaced the trigger with one that's much better.

True, very true. 

The good ones are usually someone from KI or 'ibles posting a gun on Youtube.

On the trifle topic there are detailed picutres of the turret...

The BR8 is even simpler.

I woulda said that, but he mentioned the 18 specifically.
Plus, the ratchet mod makes it slightly more complex.

You still could have said that.  Plus the ratchet mod is optional and not that complicated.

I know, but n00bs might not get it at first.

Not everyone knows how a gun is built or how it works from a single glance.

There is the noob who doesn't know how anything works.... Only a few can build anything from a few pics and that depends on the gun.

w/e the noob should get a bit more experience before trying to build things like that anyways

oh and I am rebuilding the FSSR, you should be afraid, you should be very afraid

meh, one of my selling points is the underbarrels secondary gun, it has a new block system (I know its block but I don't give a stuff)

So your telling us to ripoff others' guns, and then call it legit by making minor changes?

And anyone who wanted to build the rectangle could have and still can no problem.

No, I'm saying to make an original version of what the other guy had, make major cosmetic changes, use a new trigger, different design, maybe try to get it to perform better.

I was using the rectangle as an example, there are others...

Yes.  Same performance and firing method, but different mech and look.

Same firing method, but new mech? How does that work?

Well, by mech, I mostly mean trigger.  Maybe a different execution of the firing method (BR8 has a different rotation mech from knexsayer for example), if possible.

So ripoff a gun, give it a different trigger and call it legit? 

sigh.... What I mean is make a variation of the execution of some of the mechs.  For example, Killerk didn't use the knexsayer's rotation mech for the BR8.  

And here is another example:  I made/posted the OMEN partly because ooda wouldn't post his rectangle. 

Oodalumps didn't want it posted on instructables.

That. Doesn't. Matter.
KI doesn't have any legal licensing. You can copy whatever you want and post it here.


Oh well.  I'd rather not disrespect the rights of people who invent stuff.