Introduction: K'NEX Dragunov SVD (Update)

Picture of K'NEX Dragunov SVD (Update)
Created in 1963 by the USSR, the Dragunov SVD (Snayperskaya Vintovka Dragunova), or simply the SVD, was a very rugged and accurate DMR (Designated Marksman Rifle). While my K'NEX replica does not match up (even in K'NEX standards) to the legend of the SVD, it is not, altogether a bad replica. It is semi-sturdy, looks correct, has a nice scope, and gets (generally) good range. It was rather hard to get it to look correct, but my hard work payed off.

Features:
  • Looks correct
  • Scope attaches from the side of the gun
  • 8 - 10 round magazine
  • True trigger operated
  • Good pin-pull
  • Good range: up to 50 ft.
  • Accurate up to 40 ft.
  • Comfortable
  • Sturdy
  • Reliable
  • Has magazine release lever
  • Is (almost) 48 in. long

Instructions will be ready soon.

Enjoy!

-The Red Book of Westmarch

Comments

The full set of instructions are posted HERE: https://www.instructables.com/id/KNEX-Dragunov-SVD-Build/

dragon#1 (author)2013-11-08

YESSSSSS!!!!!! post???

Yeah, I'll post. As I said to knexboy568, it may take a few days, but I'll get to it. =D

cool. ill wait and build this one then. like it better (as of looks) then selzonias.

dragon#1 (author)dragon#12013-11-09

not to be mean or anything. or put it down. i just like how this one looks

I get you. =D

getting close to finishing??

Sorry bro, I forgot that I had said that. I may get it up later today, but I am just not sure. I have so much that my Mom relies on me to do...

hahahaha ok. i knew you forgot. was wondering if you still were still trying for the project. i am busy to. my knex are all packed up to. i built this one knex gun and forget how i made the trigger (it needed repairs) and i have it laying in a random container in my room. https://www.instructables.com/id/Impact-Drive-a-knex-gun/ but it needs better pics. i dunno how id post it if i got better pics........

I have all the pictures take, all's I have to do is post it. If everything when according to my plans, I would be done long ago, but that NEVER happens. =D

same. im bad planner.. worse then u probs

Well, I don't know if I meant that either of us are bad planners, I was just observing that when I make plans, they usually don't follow through. I get caught up in doing something else, my parents might have something for me to do, etc. Most of the time though, I end up spending most of my time on Debate.

lol i understood you completely. im the same way lol. i have a few things i said id do for people a year ago or 2 years ago and i havent done them yet lol....

Good. It'll be ready by next sunday at the latest.

War pig (author)2013-11-16

Looks awesome

Thankee!

Your welcome

Johnhall14 (author)2013-11-06

=D =D =D Now I can be a Russian =P Just need to build this and BM's makarov style gun =)

XD, yes!

lol add BM's ppsh-41 to that list also XD

Do you have enough K'NEX? I know that I don't...

no =( But I can think about how awesome it would be =P

Yeah, that is true.

Kona-chan (author)2013-11-09

dude
really
post asap please i really like this ;n;

It'll be ready sooner than later. =D

duct-tape_knex_ninja (author)2013-11-17

Please post instructions if possible. This gun is amazing and I need to have this

I have all the pics taken, all I have to do now is find the time to post it...

Element Force (author)2013-11-12

omg looks so real!

Thanks bro! =D

TheAwesomestDude (author)2013-11-11

I liked I better the last time ?

nerfrocketeer (author)2013-11-10

Nice! Not much more to say! But why is the last picture the intro picture? Is that a glitch?

Thankee! As to the profile picture being that of the last picture, I have no idea why it is doing that. It must be a glitch, I've tried to fix it a few times, nothing seems to work.

Hmm... That's strange! It doesn't seem to be happening to any other ibles anywhere, but it happened on both of yours... :/

Try emailing service! It's service@instructables.com I believe.

Johnhall14 (author)2013-11-07

The mag is about 3-4 cm too small.

I've fixed that.

knexboy586 (author)2013-11-06

will you post?

Sure, why not.

Sure I will. It may take a few days, but I'll get to it, sooner than later.

Hmm, to each his own I guess.

JonnyBGood (author)2013-11-06

OMG

Very good job! It looks spot on!

Thanks bro, you are too kind. =D

Anytime!

About This Instructable

1,215views

6favorites

Bio: K'NEX gun builder here at Instructables. More or less retired from the community, but I still pop in now and again.
More by The Red Book of Westmarch:K'NEX Rezosu Z65 - 100th Instructable!!!K'NEX ThorncannonK'NEX Fusion Rifle (Prism Schism) + Internals
Add instructable to: